ויקטור זיסלין

14 יול 20215 דקות

יש לי חלום: מחשבות על חלומות, הגשמה ומה שביניהם

עודכן ב: 28 נוב 2023

יש לי חלום


"I Have A Dream"


אמר בשעתו מרטין לותר קינג באחד הנאומים המשפיעים של המאה הקודמת.

לאותו חלום של מרטין היו השלכות מרחיקות לכת, בטח ברמה האישית, אבל בעיקר ברמת ההיסטוריה האנושית והתרבותית.

החלום והפעילות הרבה שהתלוותה אליו נגד גזענות ולמען זכויות אדם ללא ספק הביאו לשינוי משמעותי בדפוסי החשיבה והלך הרוח בחברה האמריקאית והעולמית ותוצאותיהם מורגשים אפילו עד היום.
 

מחלום למציאות

מה לעשות, לא כולנו בעלי שם משפחה "קינג". לא כולנו אנשי חזון שיכולים (או רוצים) להתבונן קדימה ולנבא את מה שעתיד לבוא ואף ליצור מציאות חדשה בכוחות עצמנו. לא לכולנו יש את העוצמות וכוחות העל הנדרשים כדי ללכת עד הסוף עם החלומות הכי פרועים שלנו.


 
ועדיין.


לכולנו יש חלום, לפחות אחד.


אם לא תרצו לקרוא לזה חלום, אז אולי מטרה, פנטזיה, רצון להגשים אספקט מסוים בחייכם.

זה יכול להיות יעד קטן אחד ופשוט לביצוע. למשל, לצאת לסשן צילום בלוקיישן מגניב או ללמוד טכניקת צילום שהתלהבתם ממנה. אלו יכולים להיות גם חלומות משמעותיים יותר כמו להגיע לאנטרקטיקה ולצלם את הפינגווינים או לפתוח עסק עצמאי ומצליח לצילום. מי מכם שיש לו פנטזיות מרחיקת לכת שלעיתים נראות כבלתי ניתנות להשגה - גם אלו הן חלק מהרצונות הלגיטימיים של כל אדם עם לב גדול ושאיפות.

הסיבה שציינתי את החלום של מרטין היא כדי לתת דוגמא בולטת לאיך אדם דגול לוקח חלום שהוא מאמין בו בלב שלם ולא רק מדבר עליו בקול רם אלא בעיקר מיישם את כל הצעדים הנדרשים להגשמתו.

אנשים כמוהו מאפשרים לנו לראות מה אפשר להשיג בעולם הזה בעזרת ראיה צלולה, אמונה והתמדה. אלו הן הדמויות שנותנות לנו את ההשראה "ללכת על זה" בחלומות האישיים שלנו ואת המצפן שיעזור לנו לנתב את דרכנו להישג הרצוי.


 
הכוונה שלי במאמר הזה היא לתת לכם נקודת מבט מהפרספקטיבה שלי לעניין הגשמת החלומות.
 

בתקווה רבה שמשהו בפרספקטיבה הזו ידגדג לכם ויצור אצלכם את הסקרנות והרצון להתעמק בנושא. אם זה יגרום לשינוי מחשבתי כלשהו, נהדר. אם זה יניע אתכם לפעולה ממשית ובסופו של דבר להצלחה - עשיתי את שלי.


 

נמשיך.



האם "חלום" היא המילה הנכונה?


 

תגידו סמנטיקה. תגידו "פוטייטו / פוטאטו". תגידו שזוהי רק נקודת מבט.

איך שלא תסתכלו על זה, למילים יש משמעות. הפרשנות המקובלת של מילה מסוימת בקרב הציבור הרחב יכולה להשפיע מאד על הדרך בה אנו חושבים עליה.

בעיניי, המילה "חלום" היא אופיום להמונים. סוג של סם ממכר שכולם "צורכים" ומדברים עליו אבל לא בטוח עד כמה הוא מועיל ומוביל להישגים.

כיף וקל לדבר על הגשמת חלומות ועל כל הפנטזיות שבא לנו עליהן - טיולים לחו"ל, לימודים מתקדמים, חזרה לתחביב מוזנח, מימוש רעיונות מהפכניים שנותרו במגירה, להיות מאושרים ומעושרים יותר...


"יש לי חלום לכתוב ספר ילדים", אמר לי פעם מכר בשנות ה 40 לחייו במהלך שיחת חולין מזדמנת.

"אז מה מונע ממך להגשים אותו?" שאלתי.
 

"אין לי זמן", הוא ענה.

"ומה אתה עושה כדי לפנות לך את הזמן לכתוב את הספר?" - המשכתי.


 
"המממ, לא יודע, זה קשה ועכשיו זה לא אפשרי, אין לי זמן וגם כי [...........], אבל אולי בעוד כמה שנים".


חלום - Out, יעד עם תכנית - In

חלום לבדו הוא בגדר אגדה שאנשים אוהבים לדבר עליה במושגי "יום אחד".


חלום עם תכנית - זה כבר סיפור אחר.


סיפור בו החלום שלכם הופך להיות ליעד, עם צעדים ומשימות איך להגיע אליו.

תארו לכם שאותו מכר היה אומר לי -

"יש לי חלום לכתוב ספר ילדים. כתבתי מסמך עם תכנית משוערת לפרויקט הזה, עם לו"ז, רשימת אנשי קשר שהכרחיים לתהליך יצירת הספר, עלויות צפויות.

פיניתי לי ערב אחד בשבוע כדי להתחיל לכתוב את הספר וכבר פניתי לכמה הוצאות לאור כדי שיעזרו לי בתהליך."

מבינים את ההבדל?



לצעוק את החלומות - בהשראת יובל אברמוביץ'


 
לפני מספר שבועות זכיתי לשמוע את ההרצאה של יובל אברמוביץ' - "הרשימה". הרצאה מרתקת ומעוררת השראה, שנתנה לי המון חומר למחשבה לעתיד הקרוב והרחוק.

בהרצאה, מספר יובל את סיפור חייו, שהיו מלאים בתהפוכות, אתגרים והרפתקאות. החל מהתקופה בה הוא היה ילד מרותק לכיסא גלגלים אחרי תאונה קשה ועד לעצם היום הזה, בו הוא אדם בריא וחזק, בעל אנרגיות מטורפות, סופר, עיתונאי, מרצה, יזם ומה לא.


 
מעניין ככל שיהיה, הסיפור לכשעצמו אינו מהות מההרצאה. מה שכן עשה את האימפקט הגדול הוא הדרך בה יובל ניתב את חייו והגשים חלומות רבים כל כך.
 

מהי "הרשימה"?


 
הרשימה היא מחברת בה יובל רשם את אוסף החלומות שבא לו להגשים. להיות שחקן בתיאטרון, לראיין את ברוס וויליס, לכתוב ספר, להקים עסק מצליח ועוד. אלו רק חלק קטן מהשורות באותה רשימה שהמשיכה והתרחבה ככל שהשנים חלפו.


 
"מה הביג דיל?" יגיד ישראל ישראלי. "גם אני יכול לרשום את כל החלומות שלי. הנה, אני רוצה להיות אסטרונאוט. רשמתי. מה עכשיו?".

אז זהו, לא מספיק לרשום "אני רוצה להיות [......]".

בהרצאתו, יובל מספר שידע לכתוב את החלומות הגדולים והמטורפים שלו בשילוב עם חיבור חזק למציאות. הוא התייחס אליהם לא כאל "חלומות באוויר" אלא כאוסף של יעדים שהוא פשוט חייב להשיג, כולל תכנית איך לממש אותם. גם אם לא הייתה זו תכנית מסודרת ומפורטת מראש וגם אם היא "נרשמה" במחשבותיו בלבד, ידע יובל לקחת כל חלום ולפרק אותו לתתי פעולות ומשימות לביצוע תוך כדי תנועה.

חשוב מכל, וזהו בעיניי המסר המרכזי מההרצאה - הוא דיבר על חלומותיו עם אנשים. חברים, מכרים, משפחה, זרים. בצורה משעשעת שכזו, הוא קרא לזה "לצעוק את החלומות" - כדי שכמה שיותר אנשים ישמעו אותם.

חשיפה מייצרת מחויבות

בזכות אותן ה"צעקות" והשיתוף של החלומות עם הציבור הרחב, תחושת המחויבות הייתה חזקה יותר והדרך להגשמה בטוחה יותר. אין מה לעשות, כשאנחנו שומרים הכל לעצמנו, יותר קל לנו לעגל פינות, לוותר, לסגת. כי אף אחד לא יודע. אף אחד לא ישפוט אותנו. חוץ מעצמנו.

כשמדברים על החלומות שלנו עם עוד אנשים, חברים ומשפחה, הדרך קדימה נראית דווקא הקלה וההגיונית יותר, כי למי יש כוח להתחיל להמציא את כל התירוצים לוויתורים ולחולשות שלנו?

דבר נוסף נפלא שקרה לו בעקבות שיתוף החלומות - אנשים רבים וטובים נחשפו אליהם והחליטו שהם רוצים לעזור. נראה שהדרך הכנה והאותנטית שבה יובל שיתף אותם פתחה כמה וכמה לבבות ורתמה אותם לתהליך.

מישהו שהכיר מישהו חיבר אותו לדמות מפתח שאחרת הייתה בלתי ניתנת להשגה. מישהו אחר הציע רעיון חדש ומעניין שבא בעקבות החשיפה. רבים אף הצטרפו למהלך והחליטו לצעוק גם הם את החלומות שלהם, מה שהפך את יובל לדמות מיוחדת ומובילה, שאנשים, אני ביניהם, שואבים ממנו השראה.


(חייב להגיד שכל הנכתב כאן הוא האינטרפרטציה האישית שלי של ההרצאה של יובל. אין לי שום כוונה לספר את סיפור חייו או להעביר את המסר במקומו. עבורי ההרצאה היוותה מקור להשראה והתחברה בתזמון מושלם למחשבות האישיות ולנקודת המבט שלי בכל הנוגע לצמיחה והגשמת חלומות).


 

לצעוק את החלומות שלי!

אומר לכם בכנות ומהלב - יש לי המון חלומות. תכניות שבא לי לממש. יעדים אישיים לכבוש.

חלקם קורמים עור וגידים בימים אלו ממש וחלקם הם פנטזיות הזויות שנראות רחוקות יותר מאשר שביל החלב שצילמתי ממש השבוע.

דבר אחד מעולם לא עשיתי - זה לכתוב את החלומות והיעדים שלי בצורה מסודרת ובכלל לחשוף אותם כך לאחרים.

וזה בדיוק מה שאעשה.

החלטתי, בהשראתו של יובל, שאני הולך לצעוק את החלומות שלי ולהוציא אותם לאור לעיני כולם. יהיה זה סוג של חוזה לא רשמי ביני לבין העולם, שצפוי לחייב אותי לתהליך העשייה וההגשמה.

אז, במאמר הבא אני מתכוון לכתוב כמה מהחלומות והיעדים המובילים שלי לתקופה הקרובה, עם תכנית וצעדים כמה שיותר ברורים להגשמתם.

אתם, קוראים יקרים, תהיו העדים להצהרות שלי ובבוא העת גם השופטים העתידיים שיתנו את גזר הדין לגבי מידת ההצלחה בכל מה שהצבתי לעצמי.


לסיכום - מילה אישית ממני


 

תקראו לזה חלומות, פנטזיות, יעדים, מטרות... זה לא משנה.

רק אל תשאירו אותם ברמת האמירה הלא מחייבת לאוויר הפתוח או למגירה. הפכו אותם לתכנית מסודרת בעזרתה תגיעו ליעד הנכסף. הגדירו מהם הצעדים הנדרשים, מהו הלו"ז המשוער, מי הם האנשים שתרצו לצרף לתהליך, איך תתמודדו עם הקשיים שבדרך וכד'.

אנחנו כאן לעזור לכם בכל מה שתצטרכו.


בא לכם "לצעוק את החלומות שלכם", ממש כמו יובל? - שתפו אותם איתנו!


כתבו את החלומות שלכם כאן בתגובות, שלחו לנו הודעה או שתפו אותם כפוסט בקבוצת הפייסבוק שלנו. לכו תדעו, אולי נצליח לעזור לכם? אולי עצם השיתוף יחייב אתכם להתחיל לפעול?

"יש לי חלום" אמר בשעתו מרטין לותר קינג.

בואו נצהיר ביחד על החלומות שלנו ונעשה הכל כדי להגשים אותם.

שלכם, באהבה.

ויקטור.
 


פוטו טיפס - קבוצת הפייסבוק שלנו | עמוד האינסטגרם של קהילת פוטוטיפס | כל הסדנאות שלנו | בלוג הצילום שלנו | האתר הרשמי של ויקטור זיסלין

    5382
    6