top of page
חיפוש

פסטיבל הצילום פלאנט ערבה - 5 סיבות מדוע זה כדאי

עודכן: 28 בנוב׳ 2023

אישי


אני עדיין זוכר את הסתיו הקודם, אי שם ב-2019. עברה עליי תקופה מעניינת מאד מלאה באתגרים ופעילות בלתי פוסקת במגוון תחומים - עבודה מרתקת כמהנדס בהיי טק, צילומי חתונות והופעות ואיך לא - פעילות ענפה בקהילת הצילום האהובה פוטוטיפס (אתם כבר כאן, קוראים את הבלוג, אז אתם לבטח מכירים אותה).


עם כל האושר שהתקופה ההיא הביאה, העומס הגדול שהתלווה אליה ותחושת המתח המתמדת היו משהו שאי אפשר להתעלם ממנו והמחשבה על פסק זמן קצר מכל העשייה הייתה מתבקשת. רציתי לעצור לרגע את כל העיסוקים היום יומיים ולעשות משהו שונה. איזושהי פעילות שתאפשר קצת נחת ורוגע לנשמה, תמלא את המצברים ועדיין תשלב את האהבה שלי לצילום.


רצה הגורל והקפיץ לי פרסום על פסטיבל צילום מגניב שהולך להתרחש אי שם בדרום הארץ, מלא בהרצאות וסדנאות מעניינות. זה לא נגמר שם, ואותו הגורל זימן את תאריכי הפסטיבל בדיוק על הסופ"ש עליו נפל יום ההולדת שלי.


איני באמת מאמין בגורל, אבל אני כן מאמין שהזדמנויות שכאלה אסור לפספס. מיכל זוגתי הנפלאה קפצה על ההזדמנות יחד איתי (פרגון לא מובן מאליו להקדיש סופ"ש שלם לצילום) זרקנו כמה ג'ינסים וחולצות לטרולי, אספתי את כל ציוד הצילום שלי, ויאללה דרומה!



כמה הייתם נוסעים כאן?

 


באותו רגע לא ידעתי כלל למה לצפות אבל עכשיו אני יודע חד משמעית שזאת הייתה אחת החוויות היותר משמעותיות מאז ועד היום (כן כן, אפילו עם כל המסעות לחו"ל שהיו מאז והפעילות הרבה בארץ...).


החלטתי לכתוב על כך כמה מילים ולפרגן למארגני הפסטיבל שעשו עבודה פשוט נפלאה. כהרגלי, כדי להיות ענייני ומדויק אדבר כאן על חמשת הסיבות מדוע כדאי להשתתף בפסטיבל פלאנט ערבה בשנים הבאות.



הנוף המדברי של הערבה פשוט מהפנט, במיוחד בשעת הזריחה. מה אנסל אדאמס היה אומר על זה?

 


גילוי נאות - אני בהחלט משוחד. בפסטיבל ההוא ב-2019 השתתפתי בעילום שם, כמשתתף מן המניין. בפסטיבל הקרוב בנובמבר 2020 יהיה לי תפקיד בצוות ההדרכה בפסטיבל, לצד כמה מהצלמים המובילים בישראל שמהווים השראה גדולה עבורי כאנשים וכצלמים - גאווה וכבוד גדולים עבורי. בפסטיבל אדריך מספר סדנאות מגניבות ביותר ואני כבר סופר את הימים עד שהכל יתחיל.






סיבה מס' 1 - ניתוק מהחיים עצמם


חיי היום יום של רובנו נראים כמו רכבת הרים בלתי פוסקת, מלאים בשגרה של טירוף, עשייה מרובה וריצה אחר מטרות ויעדים. תקופה הקורונה המשוגעת רק הוסיפה שמן למדורה הזו והפכה את החיים שלנו לעוד יותר מאתגרים. כמה ששגרה כזו יכולה להיות מהנה ומספקת, מדי פעם הגוף (ובעיקר הנשמה) זקוקים לכמה רגעים של מנוחה ושלווה כדי למלא את המצברים לקראת ההמשך המאתגר.


הערבה היא ה-מקום לקחת בו את פסק הזמן הכה חיוני הזה ולהנות מהאוירה הרגועה והמעצימה שהשממה המדברית משרה.



מיכל נהנית מהנוף המדברי של פארק תמנע המהמם

 


סיבה מס' 2 - ארבעה ימים רצופים של צילום ישירות לוריד

כמה פעמים יצאתם לצלם השבוע? ומה עם החודש האחרון?


אני משער שמה שלא תענו כאן, זה כנראה נמוך מדי עבורכם ולבטח הייתם רוצים להיות שם בחוץ ולהקליק על המחשף הנחשק הרבה יותר, ללא קשר אם אתם צלמים חובבים או עובדים בצילום כמקצוע.


ארבעת ימי הפסטיבל הבנויים על טהרת הצילום יתנו מענה מושלם לרצון הזה ויספקו לכם תוכן צילומי (ולימודי) מגוון מאד.



פלמינגואים בארוחת הערב, שניה לפני רדת החשיכה

 


סיבה מס' 3 - חשיפה לתחומי צילום חדשים וחיזוק הידע הקיים


בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, הפסטיבל הוא הזדמנות נהדרת להפתח לכיוונים מעניינים חדשים שלאו דווקא נמצאים בליבת העשייה היום יומית.


מתי בפעם האחרונה עצרתם רגע להתבונן בזבוב ולהבין איך הוא באמת נראה? צילום מאקרו מאפשר בדיוק את זה. מתוך סדנת צילום מאקרו עם ליאור קסטנברג

 


למשל עבורי צילום מאקרו זה משהו שכמעט ולא נתקלתי בו במהלך קריירת הצילום שלי וזאת הייתה חוויה נהדרת לצלם כמה שוטים של צמחים ופרוקי רגליים ממש מקרוב.

כמובן, חיזוק הידע שכבר קיים זאת גם סיבה מצוינת להגיע לפסטיבל ולחוות צילומי טבע, נופים וציפורים.



בצילום מאקרו מגלים עולם שלם שלא נחשפים אליו ביום יום.

מתוך סדנת צילום מאקרו עם ליאור קסטנברג

 



בריכות הפלמינגאוים הוא מקום נהדר לתרגל טכניקות צילום צילום מעניינות

 

מיכל זכתה לסשן מדברי מהמם בסדנת "מודלים בטבע" עם הצלמת הבריטית לין מרגוליס

 



מיכל זכתה לסשן מדברי מהמם בסדנת "מודלים בטבע" עם הצלמת הבריטית לין מרגוליס

 

 
 



סיבה מס' 4 - מפגש עם חברים וצלמים חדשים

"הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד" אומר השיר, ולא סתם.

תמיד כיף לצאת לצלם ולעבור חוויות מרגשות המתלוות לצילום בטבע. זה כיף כפליים לעשות זאת ביחד. הרי כולנו מגיעים לפסטיבל מתוך אהבה אדירה לצילום אז למה לא לחלוק את האהבה הזו עם עוד אנשים נפלאים?



לקראת השקיעה הפלמינגאוים נצבעים בצבעים חמימים נפלאים

 


תחשבו על זה רגע - ניתנה לכם הזדמנות להתנתק לארבעה ימים ולדבר רק על צילום, לקבל פידבקים, לתת עצות צילומיות, להחשף לשיטות עבודה של אחרים ועוד ועוד ועוד. הבנתם את הנקודה :)


יותר מכך, זאת הזדמנות מעולה ליצור קשרים חבריים להמשך הדרך ולהמשיך לטפח את הסביבה האנושית הקרובה אליכם שכל כך חיונית כדי להמשיך לצמוח בתחום המאתגר הזה.



קפיצה למים העמוקים

 



סיבה מס' 5 - חשיפה לשיטות לימוד והנחיה מגוונות

"מכל מלמדיי השכלתי".


הלימוד לא נעצר אף פעם ועבורי הוא מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתפתחות הן כצלם והן כמדריך ומנחה.


אני מאד נהנה לשמוע מורים אחרים מלמדים ותמיד שואב מהם השראה ולומד משהו חדש שאוכל ליישם גם בסדנאות שלי כמו מבנה ההדרכה, שיטת תרגול מעניינת, גישה מרעננת לליבם של התלמידים ועוד.



מריחות ליליות. מתוך סדנת חשיפות ארוכות עם חן טופיקיאן

 


אני מאמין שללמד אחרים הופך אותנו למומחי ידע בכל תחום בו נרצה להתמקצע וגם אם אין לכם שאיפות להיות מדריכים או להקים בית ספר לצילום, התבוננות על הנושא דרך המשקפיים של המורה יכולה לעזור לכם להיות צלמים טובים יותר ואין כמו "ללכלך את הידיים" ולחוות את הלימוד מהמנחים והצלמים המובילים בארץ.



השתקפות מושלמת בבריכות הפלמינגואים השלוות

 


לסיכום


ארבעת הימים בפסטיבל ערבה היו מאד מיוחדים עבורי ואני מאושר ממני שאני חוזר לשם שוב, הפעם כחלק מצוות הפסטיבל על תקן מנחה.



צעד קטן לפלמינגו, קליק אדיר לצלם

 

זאת ההזדמנות לאחל לכל החברים המארגנים של הפסטיבל המון בהצלחה בפסטיבל הקרוב וכמובן גם בהמשך הדרך, בתקווה שזה יהפוך להיות אירוע גדול ומרשים אף יותר עבור צלמים ישראלים ובינלאומיים כאחד.


מזמין אתכם להצטרף אליי לקהילת הצילום פוטו טיפס בפייסבוק, קהילה חמה ואינטימית של אנשים נהדרים וצלמים מוכשרים, שבוחרים לחוות את החוויות הצילומיות האדירות האלה ביחד.


שלכם,

ויקטור.



השמש שוטפת את הפטריה של תמנע בצהרי היום



 
 

 

קישורים רלוונטיים:

תגיות:

516 צפיות0 תגובות
bottom of page