top of page
חיפוש

אזרבייג'ן ובירתה באקו - מדוע זהו יעד מדהים לצלמים - מאמר באנגלית שפורסם בעיתון The Jewish Press

עודכן: 27 בנוב׳ 2023




פתיח קצר ומתחילים - על הקשר שלי לאזרבייג'ן


כמה שמחתי כשפנו אליי ממערכת העיתון הבינלאומי והגדול בעולם לחדשות יהודי התפוצות The Jewish Press לכתוב על הזווית שלי כצלם מסעות על המדינה הקווקזית המיוחדת בה ביקרתי כבר 9 פעמים (And Counting).


מיד עניתי "אני בפנים" ותוך שעתיים המאמר נשלח לעורכת.



מדוע היה לי כל כך חשוב לכתוב את המאמר?


זכיתי לבקר באזרבייג'ן מספר פעמים ובמהלך כל ביקוריי תמיד מצאתי את הזמן לצאת לשטח ולצלם. צילמתי בשווקים התוססים של באקו ובשכונות האותנטיות שמזכירות את התקופה הסובייטית בעיר. צילמתי את הארכיטקטורה המרהיבה שמאד מאפיינת את העיר בשנים האחרונות - החל ממבנים מודרניים מדהימים ועד למסגדים וכנסיות מרשימות. צילמתי גם מחוץ לבאקו - את הנופים מפילי הלסתות של הקווקז, הכפרים הנידחים ואנשי ההרים המרתקים.


הדבר הכי מיוחד ומעניין במדינה הוא התושבים המקומיים. הם אחת הסיבות המרכזיות לבקר באזרבייג'ן, במיוחד לכל מי שמתחבר לצילום אנשים ותרבויות מקומיות. הם מסבירי פנים בצורה שקשה לתאר, אוהבים ליצור שיח, לשתף על עצמם ולהתעניין בשלומכם (וכמובן גם להצטלם). זה אולי יפתיע חלק מכם אבל הם אוהבים מאד את ישראל ומוכנים להראת את אהבתם לראווה בכל מפגש ובכל שיחה. ההכרות שלי עם השפה הרוסית ללא ספק שדרגה את החוויה ועזרה לי ליצור קשרים אמיתיים עם המקומיים ממקום של חיבור אותנטי ומעמיק.


מסיבה שלא ממש ברורה לי, ציבור המטיילים והצלמים הישראלים מתיחס בקרירות מסוימת כשמדברים על ביקור באזרייבג'ן. אולי זה חוסר הכרות עם המדינה והעושר הויזואלי שלה. אולי כי היא מייצרת רושם של "עוד מדינה בקווקז" והמחשבה של הצלמים בורחת באופן אינטואיטיבי לגיאורגיה (שהיא מדהימה בפני עצמה, ללא ספק). אולי זה סתם משהו היסטורי. המטרה שלי במאמר הייתה לנסות ולשבור את התפיסה הזו ולספר על אזרבייג'ן הקסומה דרך העדשה והצילומים שלי.


אני חושב שאזרבייג'ן היא מדינה מדהימה ומגוונת וממש שווה לבקר בה ולהנות מכל הטוב שיש לה להציע. אין לי ספק שיהיה זה גילוי של "עולם חדש מופלא" עבור כל מי שיבחר שהטיסה הבאה שלו תהיה לבאקו, בירת אזרבייג'ן.


הקישור למאמר בעיתון The Jewish Press


אם אתם מרגישים בנוח עם קריאה באנגלית - מזמין אתכם לקרוא את המאמר שפורסם לפני מספר ימים בעיתון The Jewish Press.








 
 

כמה תמונות נבחרות מהביקורים האחרונים שלי

















מילה לסיום


אזרבייג'ן מרתקת, מדהימה ביופיה ואופיה ועשירה בתוכן צילומי נהדר. המאמר בעיתון The Jewish Press מספר לכם בדיוק מדוע.


לכל שאלה, מוזמנים תמיד, אענה באהבה רבה!


שלכם,

ויקטור




 
 

113 צפיות0 תגובות
bottom of page