top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תZiv Barak

ביטוח לצלמים וציוד צילום - איזו הגנה ביטוחית צריך לקחת בחשבון?

עודכן: 28 בנוב׳ 2023



קדימון


רק צלמים בנשמתם יכולים להבין עד כמה ציוד הצילום יקר לליבנו ועד כמה מבאס זה להגיע למצבים בהם הציוד נגנב או ניזוק.


רוב הצלמים כיום עוסקים בצילום כתחביב. לעיתים, חלקם אף גובים תשלום על חלק מהפעילויות (מי כפרנסה נוספת ומי רק למען הסדר הטוב, "כדי לא לעבוד בחינם").


בין אם אתם צלמים חובבים ובין אם מקצועיים וגובים תשלום על העבודה שלכם, בדיוק בשבילכם כתבתי כמה נקודות חשובות ודגשים שיעזרו להחליט איך הכי נכון להגן על הציוד באמצעות ביטוח.


 

ביטוח לצלמים חובבים


ניתן לכלול הגנה ביטוחית בסיסית על ציוד הצילום כחלק מתכולת הבית באמצעות פוליסת דירה תקנית, המכסה גם את הרכוש שלנו מפני אש / גניבה / פריצה וכדומה.

ניתן לשפר את הכיסוי בפוליסה זו בעזרת הרחבת "כל הסיכונים" כך שיכוסו גם נזקים שייגרמו מחוץ לדירה או נזקים במקרים שאינם כלולים בביטוח הבסיסי.


חשוב מאד לזכור שהשם השיווקי "כל הסיכונים" אינו נותן מענה מלא לכל צרה שהיא. הכיסוי מורחב בגבולות ישראל בלבד והוא מוגבל בחריגי הנספח. כדאי מאד לקרוא את כל האותיות, הקטנות והגדולות בפוליסה ולהבין מה בדיוק היא כוללת ובעיקר - מה היא לא.


 
 

קופצים לחופשה בחו"ל ?

רוב חברות הביטוח מאפשרות לרכוש הרחבה זמנית של פוליסת הדירה, בעת נסיעה עם הציוד לחו"ל וחשוב לדאוג להרחבה זו מול רשימת הציוד שאנו לוקחים איתנו לפני כל נסיעה.


טיפים ודגשים חשובים לצלמים החובבים

  1. רכשתם ציוד? שדרגתם את המצלמה? ניתן לעדכן את הביטוח גם באמצע תקופת הביטוח כך שיגן עליכם בדיוק כמו שצריך. זה לא יהיה נכון לחכות לתאריך חידוש הביטוח או לביקור הסוקר מטעם החברה אחת למספר שנים. יש לעדכן את הכיסוי הביטוחי ע"י שליחת חשבונית הרכישה למשרד הסוכן שלכם.

  2. חשוב להוריד מרשימת הציוד המבוטח פריטים שמכרתם או מסרתם. חבל לשלם סתם על ביטוח לציוד שאינו קיים.

  3. גם ציוד שקיבלת במתנה או בהשאלה ניתן וחשוב לבטח לפי ערכו הריאלי.

  4. מומלץ לתאם ביקור סוקר מטעם חברת הביטוח אחת ל-4 שנים לפחות, ולהקפיד לקבל טיוטא של הדוח כדי לוודא שסכומי הביטוח הכתובים בו נכונים.






ביטוח לצלמים מקצועיים


עוסקים בצילום בשכר? רכשתם ציוד צילום על חשבון העסק? מתנדבים בפעילויות צילום ואירועים?

הפסקה הבאה נכתבה לאלה שעבורם הצילום הוא עבודה משנית או פעילות משמעותית מעבר לעבודה השוטפת.

לא ניתן לבטח בפוליסת הדירה את הציוד אשר משמש אתכם לעבודה בתחום הצילום או שנרכש על חשבון העסק ולכן נדרשת פוליסה ייחודית. בנוסף, אם חלילה תגרמו נזק למישהו אחר (צד שלישי בשפה המקצועית) בזמן פעילות צילום בשכר, אתם חשופים לתביעה וביטוח הדירה לא ייתן לכך מענה.


ישנן מספר הגנות ביטוח אפשריות, המיועדות לעוסקים בצילום קצת מעבר לרמת הצלם החובב.


הגנות לרכוש:

  • כיסוי אש ופריצה – הכיסוי הבסיסי ביותר שמקביל לכיסוי הקיים בפרק הרכוש של ביטוח הדירה.

  • הגנת "כל הסיכונים" לציוד צילום – הרחבה ייחודית המאפשרת הגנה מפני אבדן או שבר או נזק של הציוד כשהוא מחוץ לבית/עסק המבוטח. כיסוי זה נועד לאפשר עבודה בראש שקט גם כשאנו לוקחים איתנו ציוד בשווי עשרות אלפי שקלים. הכיסוי נרכש כהרחבה לפעילות ברחבי מדינת ישראל.

  • הרחבת "כל הסיכונים" לחו"ל – הרחבה זמנית המבטיחה מענה ביטוחי הולם לציוד שלנו בזמן טיול משפחתי או עבודת צילום בחו"ל. חשוב לציין שהשם המסחרי "כל הסיכונים" מרחיב את הכיסויים המבוטחים באופן משמעותי אך מוגבל לתנאי פוליסת הביטוח וחריגיה.

  • סחורה בהעברה – רוב הצלמים אינם מודעים לכך שבזמן תאונת דרכים הנזק לציוד הצילום שברכב פשוט אינו מבוטח. בדיוק לשם כך דאגנו להרחבה ייחודית המבטיחה פיצוי כספי במקרה של נזק לציוד מבוטח בזמן תאונה.

הגנות מפני תביעות נזיקין :

  • ביטוח צד שלישי לצלמים – הגנה לצלם מפני תביעות על נזקי גוף או פגיעה ברכוש במהלך עבודת צילום, מצילומי אירועים דרך הפקות צילום וכו'. גבול האחריות הגביה שבפוליסה מבטיח לכם הגנה טובה מפני תביעות עתידיות

  • הגנת אחריות מקצועית לצלמים – הרחבה ייחודית המבטיחה הגנה כלכלית במקרה של רשלנות בשוגג ותביעה בגין אי עמידה בציפיות האיכות של הלקוח.


 
 

טיפים ודגשים חשובים לצלמים המקצועיים

  1. פוליסת העסק לצלם היא הוצאה מוכרת וחשוב להעבירה לרואה החשבון.

  2. גם אם משתמשים בציוד שכור – חשוב לבטחו בערך ריאלי. כל עוד בחזקתכם אתם אחראים עליו.

  3. גובה גבול האחריות בפרק צד ג' קובע את הסכום המקסימלי אליו מתחייבת חברת הביטוח במקרה תביעה. כל סכום שייתבע מעבר לכך יהיה באחריותכם הבלעדית ולכן חשוב לוודא שגובה הכיסוי תואם את הצורך.

  4. דאגו להזמנת עבודה מול כל לקוח – כמה משפטים שיגדירו את תכולת העבודה ואת רף ההתחייבות שלכם על מנת למנוע אי הבנות ובעיקר לשמש רשת בטחון במקרה של חילוקי דעות עסקיים או אומנותיים.

  5. דאגו לשמור את זכויות היוצרים לתמונות בבעלותכם – זה לא קשור לביטוח אלא לעמדה אישית שלי.



ביטוח לבעלי סטודיו עם עובדים


בעלי סטודיו לצילום ? יש לכם עובדים ?

במיוחד עבורכם קיימות פוליסות עסק בתעריף אטרקטיבי וכיסויים מורחבים (חבות מעבידים / כיסוי לעבודה בחו"ל / הרחבת צד ג' לקבלני משנה / ועוד) שיתנו לכם בטחון ויאפשרו עבודה בראש שקט.



 

הכותב הוא זיו ברק, הבעלים של סוכנות ביטוח "ברק פלוס" המתמחה במתן כיסויים מיוחדים בתחום הצילום.

כצלם, זיו עוסק בצילום הופעות, צילום התנדבותי למען הקהילה והדרכה והנחיה לצלמים חובבים ובמקצועיים. לכל שאלה, מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל נושא ביטוח וחסכון - https://barak-ins.co.il/



 
 



bottom of page