top of page
חיפוש

איך לצלם פרחים - 10 טיפים שימושיים לצילומי פריחה מהממים בישראל ובעולם

עודכן: 28 בנוב׳ 2023


 

אחחח... החורף הישראלי. כמה עוצמות יש בו, כמה גיוון.

 


אחד הנושאים הנפלאים לצילום בתקופה זו של השנה זה הפריחה המהממת שמציפה את היערות והשטחים הטבעיים בכל רחבי הארץ. איזה עונג צרוף זה לתבונן בצבעוניות המשגעת שלה, שאף סרגל סטורציה בלייטרום לעולם לא יצליח להשיג.


מהערבה ועד הגולן, מים התיכון ועד לים המלח, ישראל שלנו יכולה להתגאות בפריחה מרשימה ביותר של אינספור זנים וצמחים - תורמוסים, כלניות, אירוסים ועוד.




 

האם אתם כבר חברים בקבוצת הפייסבוק שלנו?

 




קשה להסביר ברמה הפסיכולוגית מדוע העין שלנו נמשכת ליופי שהפריחה הזו מייצרת. אינטואיטיבית, יכול לשער שזה הצבעוניות הרבה שמאפיינת אותה ומושכת את עינינו. המרקמים השונים והמעניינים שבתוך העלים מוסיפים המון תוכן צילומי ומגרות את העין. אולי זה המיקוד בפרטים הקטנים של הטבע ולאו דווקא הסתכלות כוללת על הנוף.


ברמה האישית, יכול להגיד לכם שהמשיכה שלי לצילומי טבע והפריחה החורפית נובעת בעיקר מהפשטות והרוגע המלווים את סגנון הצילום הזה. כאמור, קשה להסביר זאת ואולי גם אין צורך. אני בטוח שכל אחד מכם ידע לתת את התשובה הכי טובה עבור עצמו.





מה שלא יהיה, אם כבר מצלמים פרחים - כדאי לעשות את זה בצורה הכי יפה ופוטוגנית שאפשר. כך גם אנחנו נאהב את הצילומים שלנו ונתלהב מהם יותר וגם נעשה טוב בלב לסביבה הקרובה שלנו - המשפחה, החברים והצופים במגוון המדיות המקוונות. על הדרך, אף נתרום את חלקנו בהעלאת המודעות לטבע ולשמירה עליו בקרב הציבור הכללי.


במאמר הזה ריכזתי עבורכם כמה מהטיפים המובילים שלי לצילום פרחים בהם אני משתמש בעצמי בכל פעם שאני יוצא לשטח. מקווה שהם יעשירו את עולמכם ויעזרו לכם לקבל פריימים לפנתיאון האישי שלכם ולתפארת מדינת ישראל.



פוטו טיפ מס' 1 - לפני הכל - שימרו על הטבע



 

הטיפ הבסיסי והחשוב ביותר מבין כולם שכמובן לא קשור כלל לצילום עצמו.

 


פריחת החורף היא מטריפה ללא ספק. אינספור סוגי פרחים בכל רחבי הארץ וזה דבר פשוט מופלא. כדי שהפריחה תמשיך להיות כה מופלאה עלינו להקפיד ולשמור על כמה כללים כדי שנוכל לשלב את האהבה שלנו לצילום לאהבת הטבע והארץ.


כל שאבקש מכם הוא:

  • לדרוך רק על השבילים ודרכי העפר

  • לא לקטוף את הפרחים, גם אם הם לא מוגנים

  • לא לפגוע בשום דרך בתוצרת החקלאית שלעיתים נתקלים בה במהלך הסיורים

  • לוותר על פריים אם צילומי פוגע בטבע ו/או החקלאים

  • להישמע להוראות החקלאים או בעלי תפקיד בשטח, הם עובדים קשה בשבילנו

  • בשום אופן אין להשאיר שום סימן לכך שביקרנו באזור - לכלוך, שקיות, אוכל שעלול להזיק לחיות הבר ועוד



 

מוזמנים להוריד את התמונה ולהפיץ את קול הקורא הזה לעוד צלמים וחברים.

 



אם נעלה המודעות בקרב הציבור הרחב זה יעזור גם לאחרים להתנהל בצורה ראויה ולשמור על הטבע המהמם שלנו.







פוטו טיפ מס' 2 - חשבו מדוע אתם אוהבים לצלם פרחים



האם הפתעתי אתכם? האם ציפיתם שישר אכתוב על צמצם פתוח שייצר רקע מטושטש?



 

מהי מהות הצילום בעיניכם?

That is THE question

 

בעיניי, אחד הדברים החשובים שכל צלמת וצלם צריכים לעשות לפני שמצלמים זה לחשוב על מה שמניע אותם לצלם את מה שהם מצלמים. האם זה האתגר לצלם משהו שאף אחד אף פעם לא צילם? האם זה הרצון להביע את עצמנו והצד האומנותי שבנו? האם זה הסקרנות הטבעית שטבועה בנו עמוק בנשמה?


אפשר לחפש את התשובה במובן הכללי והפילוסופי - מדוע אנחנו בכלל מצלמים? כאן, מרכז העניין הוא בצילום פרחים אז הכוונה שלי היא לעודד חשיבה מעמיקה על מדוע בא לנו כל כך לצלם פרחים בטבע.


בפתיח הקצר סיפרתי לכם על כמה סיבות אפשריות שמושכות אותנו בצילום פרחים. אתם מוזמנים לחשוב עליהן ולהוסיף מספר סיבות נוספות משלכם.


אם תחשבו כמה רגעים על ה"למה" - ה-"מה" וה-"איך" יהיו לכם הרבה יותר ברורים. ברגע שתזקקו את הסיבה (או הסיבות) לכך שאתם אוהבים לצלם פרחים - כך תדעו לכוון טוב יותר לצילום הרצוי שבאמת מבטא את ה"אני הפנימי" שלכם. לא סתם פרח אדום עם רקע מטושטש אלא יצירת אומנות שיצרתם בידיכם ומצלמתכם.





 
 



פוטו טיפ מס' 3 - בנו את הפריים הרצוי בדמיון ותכננו את הדרך להגשמתו



כהמשך ישיר לפוטו טיפ המעט פילוסיפי מקודם, כאן אנחנו מכינים את הנחיתה העדינה על הקרקע ומתחילים לדבר תכלס. הרעיון הוא לראות מבעוד מועד את ה-Vision הכללי שלכם של התמונה שתקבלו בסשן.


אין כאן כוונה שתחשבו כמו צלמי סטודיו או מוצר ששולטים בצורה מוחלטת על כל היבט בצילום שלהם. יותר, תנסו לדמיין את הפריים הרצוי, תחשבו על המרכיבים שלו ותכננו את השלבים הנדרשים לקבלתו והציוד שיעזור לכם להגשים את החזון.


למשל, איזה פרח תרצו לצלם ומה הצבעים המרכזיים שלו? איזה צבעים משלימים כדאי שיהיו בתמונה? מהי התחושה שתרצו ליצור אצל הצופה? למשל, צילום צבעוני ומואר יצור תחושה אופטימית ואילו צילום אפל עם מעט צבעים יצור תחושה עצובה או קודרת. האם תרצו לצלם מקבץ של פרחים או פרח אחד בודד? אם תצלמו באזור חשוך (או מואר), באילו הגדרות צילום כדאי להשתמש?






משהו שיכול לעזור לכם בטיפ הזה הוא השראה מצלמים אחרים. שימו לב - לא העתקה, השראה.


חפשו צילומים של צלמים שאתם אוהבים ומעריכים, תבחנו את התמונות שלהם ותרשמו לעצמכם את הנקודות מהם התרשמתם במהלך ההתבוננות. תתחברו לרגש שנוצר אצלכם כצופים ותנסו לכוון גם את הצילומים שלכם לאותו הרגש. תשימו לב לקומפוזיציה ומיקום האובייקטים בפריים, מהם החיתוכים בקצוות הפריים, מהו הרקע ואיך הוא תומך באובייקט המרכזי, האם יש משהו בקדמת הפריים וכד'.


כל הסיפור הזה יכול לקחת לכם לא יותר מ-10 דקות, אבל מבטיח לכם שתופתעו כמה הזמן הזה הוא השקעה מצוינת לקבלת התוצר המרשים שאתם מחפשים.




פוטו טיפ' מס' 4 - בצעו מחקר מקדים ללוקיישן



כפי שאתם רואים, הטיפים ממשיכים לגעת יותר ויותר בפרקטיות והצילומים עצמם, אז אל דאגה, נדבר על צמצמים בקרוב.


מחקר מקדים ללוקיישן זה משהו שכדאי לעשות תמיד, עד כמה שאפשר. ככל שתהיו מוכנים יותר לפני הצילומים, ככה ההנאה שלכם מהתהליך והתוצאה הסופית יהיו איכותיות יותר. תשאלו את עצמכם מספר שאלות מכווינות ותנסו לענות עליהם מראש. תיעזרו בפורומים השונים לצילום, הצלמים מהם אתם שואבים השראה או החבר האינטרנטי של כולנו - גוגל.


אפריד את הטיפ לשני היבטים חשובים למחקר- הצילומי והגיאוגרפי.


מחקר צילומי


איזה פרחים ישנם בלוקיישן הנבחר? מהם תנאיי התאורה באזור (על זה, בטיפ הבא)? איזה דברים מעניינים נוספים באזור יכולים לעניין אותנו שיעשירו את הסשן?


מחקר גיאוגרפי


איך מגיעים ללוקיישן? זה נשמע מובן מאליו, אבל הכרתי המון מקרים בהם אנשים חזרו בידיים ריקות, מתוסכלים רק כי לא ידעו על איזו דרך עפר צידית או פירצה בגדר שמובילה לספוט הרצוי. תבדקו דרכי הגעה והסדרי חניה במקום. האם האזור רטוב ובוצי? האם יש סכנות כלשהן שכדאי שתהיו מוכנים לקראתם? האם יהיה מקום לפרוס מחצלת ולהנות על הדרך גם מפיקניק טעים?



 

הערת צד - גם הגינה הציבורית מתחת לבית יכולה להיות לוקיישן נפלא ונוח לצילומים.

 





פוטו טיפ מס' 5 - ציוד מומלץ



לא מרגיש לי נכון להנחות אתכם עם איזה ציוד ועדשות להשתמש כי ציוד זה רק הכלי למימוש החזון האומנותי שלנו. תשימו לב שרוב הטיפים שבמאמר הזה ניתנים למימוש גם לצלמי הסמארטפונים.


אך אם בכל זאת תתעקשו, אז המה כמה המלצות קצרות.


מצלמה


כל מצלמה תעשה את העבודה. כמובן, שהמצלמות המקצועיות בעלות השליטה בכל פרמטרי הצילום - פוקוס, צמצם, תריס, ISO וכו' יעזרו לכם לדייק את הצילומים, בתנאי שאתם יודעים מה אתם עושים.


עדשות


גם כאן, אין המלצה גורפת. אפשר לצלם פרחים עם כל עדשה שהיא, תלוי מה תרצו להציג לצופה. זוכרים את הטיפ השני בו אמרתי לבנות מראש את האימאג' הרצוי? בהתאם לאימאג' תדעו גם באיזה עדשות להתשמש.


תרצו פריים רחב? 24-70 תעשה את העבודה בצורה נפלאה. תרצו לצלם פרטים קטנים או רק פרח קטן אחד? עדשת טלה בדמות 70-200 תהיה בחירה מצוינת. תרצו "לקרב" אליכם אובייקט שנמצא רחוב או ממש "לדחוס" את הרקע?עדשות סופר טלה (למשל, 200-500) הן התשובה. אל תשכחו גם מעדשות מאקרו לצילום הפרטים הקטנים באמת של הפרחים.





פוטו טיפ מס' 6 - ההגדרות בקצרה


סוף סוף! מדברים על צמצמים!


משולש החשיפה - צמצם


זה קל. תשתמשו בצמצם ה(כמעט) הכי פתוח של העדשה שלכם. F/2.8 או F/4. לרוב נרצה להכניס הרבה אור למצלמה ולבודד את האובייקט מהרקע (בשפת אינסטוש: "לעשות שהרקע יהיה מטושטש").



משולש החשיפה - תריס


מהירות התריס תהיה גבוהה יחסית, כדי למנוע את המריחה של הפריים בעקבות רעידות הידיים שלכם וגם בגלל התנועה האפשרית של הפרח בעקבות הרוח.


כמה גבוהה? כלל האצבע הפופולרי למהירות התריס אומר שבאורך מוקד מסוים היא צריכה להיות בקירוב אחד חלקי אותו אורך המוקד (במצלמות פול פריים, עם תיקון של 1.5 במצלמות קרופ וללא התחשבות במייצב).


הייתי ממליץ על מהירות תריס הכפולה מההמלצה, לפחות. כלומר, אם הצילום מתבצע באורך מוקד של 200 מ"מ, הייתי מצלם במהירות תריס 1/400 ואף גבוה מכך.



משולש החשיפה - ISO


הפרמטר המשלים. כמו תמיד, ה-ISO צריך להיות הכי נמוך האפשרי, כך שתתקבל חשיפה נכונה בעקבות ההגדרה של שני הפרמטרים הראשונים. זה יהיה הפרמטר שישתנה במעבר בין אזור מוצל לאזור מואר. באור מלא, הפרמטר הזה יהיה 100 או משהו באזור. בצל, הוא עלול להגיע גם ל-800, ע"מ לשמור על אותה רמת חשיפה.


היעזרו בהיסטוגרמה למציאת החשיפה הנכונה. וודאו כי היא מתארת נכון את הסצינה שמולכם (אם הסצינה חשוכה, זה בסדר שההיסטוגרמה נוטה שמאלה, וההיפך). שימו לב שהיא לא נוגעת בצידה הימני (כלומר, אין לכם פיקסלים שרופים ללא מידע) וגם לא בצידה השמאלי (כלומר, אין לכם אזורים חשוכים לגמרי).



פוקוס


נושא הפוקוס איכשהו מסבך צלמים בתחילת הדרך. לפחות במקרה הזה הוא פשוט מאד. ההמלצה שלי היא לעבוד עם פוקוס יחיד (Single Auto Focus) עם נקודת פוקוס אחת בלבד. בצורה זו, נוכל להתפקס בקלות על הפרח הרצוי, ותוך כדי המשך לחיצה על החזקת כפתור הפוקוס (או בעזרת חצי הלחיצה) להזיז את המצלמה לצדדים או מעלה-מטה כדי לשנות את הקומפוזיציה.





חפשו את החלקים המשמעותיים של הפרח ותתפקסו עליהם (למשל, חשוב יותר שהגבעול או העלה הקדמי והגדול יהיו בפוקוס, ולאו דווקא העלה הקטן מאחור). אם אתם מתקשים למצוא פוקוס על העלה, תנסו להתפקס על הקצוות שלו שבד"כ יהיו בעלי קונטרסטיות גבוהה שתקל על האלגוריתם. בנוסף, תוכלו להזיז את נקודת הפוקוס ולמקם אותה במדויק במיקום של האובייקט המרכזי כדי שלא תצטרכו להזיז את המצלמה בחיפוש הקומפוזיציה המחודש.



 
 



פוטו טיפ מס' 7 - הגיעו בשעות תאורה איכותית



 

נו? כמה פעמים כבר שמעתם "תגיעו בשעת הזהב"?

 



אז זהו, שכלל לא חובה לכוון אך ורק לשעת הזהב.


השעות הקרובות לזריחה (קצת אחריה) או לשקיעה (קצת לפניה) בהחלט יכולות לתת המון אופי לתאורה של האובייקטים הקטנים והצבעוניים שלשמם התכנסנו כאן היום. הצבעים הזהובים תמיד יעשו טוב לצילומים שלנו ואם יש לכם אפשרות, תזמנו את ההגעה שלכם בשעות האלה. עם זאת, בצילומי פרחים אפשר להגיע גם בשעות הצהריים בהן השמש גבוהה, התאורה ישירה וקשה ועדיין להצליח לקבל תוצאות נהדרות.





ולמה אני שובר כאן מוסכמות? כמה סיבות.


נתחיל מזה שהרבה מאזורי הפריחה המעניינים נמצאים בתוך חורשות או יערות - אזורים מוצלים במשך רוב חלקי היום. שנית, הפרחים לרוב קטנים ונמוכים וסביר שנמצא אותם בצמוד לשיח קטן או עץ שיעטפו אותם בצל, כך שהתאורה עליהם תהיה רכה ועדינה.


בנוסף, גם אם יש אלומת אור חזקה על הפרח, אפשר לנצל זאת לטובתנו. צילום בתת חשיפה משמעותית עם הקפדה על רקע כהה (על כך, ממש עוד מעט) יצור עבורנו תמונות מרשימות מלאות בקונטרסט ועוצמה.


תגיעו בשעה שתגיעו, תמיד כדאי לנצל את הסיטואציה לטובתנו.






 

 
 


פוטו טיפ מס' 8 - שחקו עם האור



הדרך הקלאסית להאיר את הפרחים היא בעזרת מקור אור אשר צובע את הפרח מלפנים (כלומר, כשהשמש נמצאת איפשהו מאחורי הצלמים). תאורה כזו ללא ספק יכולה להחמיא לפרח, לא סתם קוראים לזה קלאסיקה.


אם תרצו לגוון וליצור פריימים מעניינים ופחות קלאסיים, תנסו לחפש צורות אור פחות סטנדרטיות ותראו איך "משחקי אור" יכולים לתרום לצילומים שלכם.


למשל, תסתובבו ותסתכלו ב-180 מעלות לצילום הקלאסי. חפשו תאורה אחורית שתצבע את קווי המתאר החיצוניים של הפרח ותבליט אותו מהרקע.





עוד אופציה זה לחפש תאורה צידית שתעבוד בצורה דומה לתאורה אחורית אך עם טוויסט דינמי מעניין בו אחד הצדדים יהיה מואר יותר מהצד השני.


אפשרות נוספת היא חיפוש של אלומות אור קטנות שעוברות בין הענפים והעלים הרבים בדרכן מהשמש לעבר הפרח. בצורה זו אפשר ליצור תמונות עוצמתיות ומלאות ברגש בהן הפרח עצמו מואר מאד ואילו הרקע חשוך וקודר.







 
 





פוטו טיפ מס' 9 - צלמו "בגובה העיניים"



יתכן ותצחקו עליי, או אפילו תפסיקו לקרוא את המאמר ותעזבו את הקבוצה, אבל חשוב שתדעו שגם לפרחים יש נשמה ואופי. איני אומר זאת ממקום קלישאתי / פילוסופי / "מרחף" אלא ממקום של אמן וצלם. לכל אובייקט צילומי יש אופי מסוים והתפקיד שלנו כצלמים הוא להציג אותו לצופה בצורה המרגשת ביותר. גם לשעון בצילום סטודיו יש אופי. הוא יכול להיות צבעוני, מקושקש ומיועד לילדים או גרפי מאד, מוקפד ומוכוון לקהל יעד בוגר יותר.


כך גם לפרחים - עדינים או קשוחים, רכים או קשים, אופטימיים או עצובים.


אחת הדרכים להנגיש את האופי של אובייקט לצופה היא לצלמו "בגובה העיניים". זה מאד ברור כשמדובר בצילום ילדים ו/או חיות. מקווה שבעקבות הטיפ זה יהפוך להיות ברור גם בצילום פרחים בטבע.





צילום בגובה הפרח יהפוך את הפרספקטיבה לכזו שתציג את הפרח בזווית הטבעית שלו והתוצאה תהיה פוטוגנית יותר. סביר שנראה יותר פרטים מעניינים מתחת לעלים. הרקע של הפרח יהיה רחוק יותר ומטושטש יותר ויאפשר לנו יותר גמישות בחיפוש אחר רקע אחיד ונעים. בנוסף, נוכל לכלול אובייקטים מעניינים ומטושטשים בקדמת הפריים שיוסיפו עומק ועניין לסיפור הצילומי.


כמובן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל. פרחים מסוימים נראים פחות טוב מהצד ודווקא צילום מלמעלה יהיה יפה יותר עבורם. יתכן ואתם תראו משהו שונה שראוי לצלם דווקא מלמטה, או בזווית אחרת. אתם האמנים ואתם תחליטו מה מתאים בכל סיטואציה.







פוטו טיפ מס' 10 - כמה דגשים לקומפוזיציה



אחד מאבני היסוד החשובים ביותר בצילום הוא הקומפוזיציה שמבטאת את יחסי הגומלין בין האובייקטים השונים בפריים. קומפוזיציה מוצלחת יכולה להפוך פריים יפה לפריים לפנתיאון וחשוב להשקיע את הזמן והמשאבים כדי למצוא אותה.


בעיניי, חוקי הקומפוזיציה המוכרים (כלל השלישים, הסימטריה, הולכת העין וכד') נהדרים אך הם לא יותר מאשר כללי אצבע ראשוניים, מעין נקודת פתיחה לבניית הפריימינג הסופי. חשוב לדעת לדייק בהם אך יותר מכך - חושב לדעת לשבור אותם וללכת בניגוד להמלצות הסטנדרטיות כדי להפיק משהו ייחודי.


קומפוזיציה היא מושג גדול ומורכב וישנם אינספור מדריכים מעמיקים ברשת שיעזרו לכם ללמוד את הנושא. לפיכך, לא ארחיב כאן על הכללים הרבים אבל כן אתן כמה דגשים עיקריים שבעיניי רלוונטיים לצילום פרחים.





תמסגרו את האובייקט המרכזי


דרך מצוינת להבליט את הפרח היא ע"י בניית מסגרת עוטפת סביבו שתמקד את עין הצופה ותוביל אותו לעבר היפיוף. המסגרת יכולה להיות פיזית ומאד ברורה, כמו למשל, מקבץ עלים או ענפים שעוטפים את הפרח ממספר כיוונים. המסגרת יכולה להיות גם פחות ברורה ונראית לעין. למשל, רקע כהה בקרבה המיידית של הפרח המואר יצור מסגור של חשיפה. רקע בצבע מסוים השונה מצבע הפרח יצור מסגור של צבע.






חפשו רקע שמעשיר את הסיפור ושיהיה נקי ומוקפד


לרקע יש תפקיד חשוב לא פחות מהאובייקט הראשי. הרקע הוא זה שיספר את הסיפור הנלווה לסיפור הראשי, זה שילך לתת המודע של הצופה. לכן, כדאי מאד שהרקע יתחבר לוויז'ן שלכם שתרצו להמחיש בצילום.


לדוגמא, פרח אדום על רקע ירוק - צהוב יתן לצופה תחושה של טבע, טוהר, אופטימיות. רקע של גדר תיל תתן לצופה תחושה של מלכוד וחוסר נוחות. רקע של פח וזבל מפוזר יתן לצופה תחושה של... (אתם כבר תשלימו).


מעבר לכך, הקפידו על רקע נקי ואחיד בקרבתו המיידית של הפרח. הימנעו מענפים או עלים צמודים לנושא המרכזי שיגנבו מהפוקוס של הצופה. אם הרקע ברובו חשוך אך יש בו "כיסים" של אור, נסו להרחיק אותם מהפרח, שכן, גם הם עלולים "ללכלך" אותו ולמשוך את תשומת ליבו של המתבונן.




תוסיפו גורם מאזן


אחד מכללי הקומפוזיציה שיכולים לתרום רבות לסיפור הטבעי של הצילום הוא כלל הגורם המאזן. כשהפרח עומד לבדו בפריים, הוא עלול לשדר בדידות וליצור תחושה עצובה לצופים. אובייקט מאזן ברקע יכול להפיג את תחושת הבדידות ולהוסיף הקשר חזק יותר לסיפור.





זה יכול להיות פרח מאותו הסוג כמו הפרח הראשי, קטן ומטושטש בפריים. זה יכול להיות פרח צבעוני אחר או מספר פרחים בצבעים שונים. זה יכול להיות "כיס אור" קטנה ועדינה. שימו לב שהאובייקט המאזן לא גונב מדי מהפוקוס ומהווה צלע משלימה לנושא הראשי.






הוסיפו שכבה מעניינת בקדמת הפריים


הטיפ הזה מתחבר בצורה מושלמת לעוד כמה טיפים שכתבתי מקודם, כמו "לצלם בגובה העיניים" ו"למסגר את הפרח".


לא רק מה שמתרחש מאחורי הפרח הוא חשוב אל גם מה שלפניו. פריים עמוק יותר בעל מספר רבדים ושכבות יכול ליצור תחושה תלת מימדית חזקה אצל הצופה ולהרשים אותו מעבר למצופה.


צילום מלמטה או מגובה הפרח יעזור לכם להוסיף לצילום אזור קטן ומטושטש בעל מרקמים עדינים ומלטפים. נסו לכלול פס של דשא או מקבץ פרחים בקדמת הפריים. נסו, כאמור, למסגר את האזור המרכזי בעזרת אותו האזור המטושטש שמתחתיו. שלבו את כל הטיפים שכתבתי על הרקע, כגון ניקיון ואחידות גם במקרה הזה.




הקפידו על חיתוכים


חיתוך הפריים בצורה לא סימפטית או גסה יכול לפגוע באיכות הצילומית של הפריים שלכם, גם אם כל יתר הדברים עובדים בו מצוין.


תחשבו מה תרצו לכלול בפריים ומה להוציא ממנו. תזכרו שבמקרים רבים - כל המוסיף גורע, וכל הגורע מוסיף.


תשאירו ספייס מסביב לפרח ואל תחתכו קרוב מדי לקצה. הקפידו לשמור מקום גם לגורמים המאזנים שברקע. מצד שני, אם כבר החלטתם לחתוך אובייקט מסוים, תחתכו במרכזו כדי שזה יראה כאילו זאת כוונת המשורר ולא כטעות.






לסיכום


מקווה מאד שהמאמר הזה יעלה בכם את המוטיבציה לצאת החוצה ולצלם את נפלאות הטבע הצעוניות האלה שמתעוררות לחיים בתקופת החורף הקריר. כמו שאני תמיד אומר, אם כבר מצלמים, אז עדיף לצלם בצורה כמה שיותר יפה ומרגשת. כזו שתגרום לנו להתאהב בצילום כל פעם מחדש ותמשוך עוד ועוד אנשים לתחום הנפלא הזה.


כפי שראיתם, זה יכול להיות בזריחה או בשקיעה, במקום רחוק ומיוחד או בפינה הירוקה ממש מתחת לבית. העיקר שנצא, נחווה ונצלם כמה שיותר.


שלכם, תמיד.


ויקטור.



 

קישורים רלוונטיים:


 

 
 


פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page