top of page
חיפוש

לוקיישנים מומלצים לצילום בפראג - טיול צילום וירטואלי בבירת צ'כיה עם תמונות, המלצות ומפה אינטרקטיבית

עודכן: 27 בנוב׳ 2023


הכירו את פראג - הקסם של אירופה


"פראג היא אחת הערים היפות בעולם".

משפט שלבטח שמעתם לא פעם בשיחות על טיולים ויעדים מומלצים בחו"ל.


יש בה מן הפאר והעוצמה האירופאית של ימי הביניים ומנגד יש בה גם משהו מאוד נעים ונינוח וניתן לשוטט ולהתמצא בה בקלילות. הסמטאות הציוריות והצבעוניות שלה כבר מזמן הפכו להיות לאגדה, תרתי משמע, בקרב מטיילים רבים. זהו גן עדן אמיתי עבור צלמי רחוב, ארכיטקטורה ונוף עירוני, שכן העיר מציעה אינספור הזדמנויות צילום שעם קצת הכוונה ומיומנות יכולות להפוך לתמונות מרהיבות של פעם בחיים.


במדריך המפורט הזה אחלוק אתכם את הלוקיישנים המנצחים בעיני לצילום בפראג ואתן לכם עצות ממוקדות שיעזרו לכם לצלם תמונות מדהימות בכל אחד מהם.

פוסט זה, אגב, מצטרף לשורה של פוסטים קודמים בבלוג שלנו עם המלצות חמות על צילום יעדים מסביב לעולם ושיתוף חוויות מהטיולים שלנו (קוסטה ריקה האקזוטית, באקו בירתה של אזרבייג'ן, שלכת ברומניה), מוזמנים להציץ גם שם!


רוצה להגיד תודה מיוחדת לאישתי האהובה מיכל על העזרה הרבה בהכנת הכתבה הזו, דיוק הלוקיישנים והסיפורים שלהם וכן על השתתפות בכמה מהתמונות כאן.


ועכשיו - מספיק עם ההקדמה - בואו נצלול לעומק ונחקור את המקומות הפוטוגניים ביותר של פראג!


מפת לוקיישנים לצילום בפראג - כולל שווקי כריסמס מומלצים



לנוחיותכם - צירפתי כאן מפה אינטראקטיבית עם כל הלוקיישנים עליהם אכתוב בפוסט הזה והרבה מעבר לכך. את הלוקיישנים תזהו בקלות לפי הלוגו של פוטו טיפס. את המפה חילקתי לפי אזורים גיאוגרפיים כדי שיהיה לכם נוח להתמקד באזור מסוים ולעבור בקלות בין לוקיישן ללוקיישן. תוכלו לבחור את הלוקיישן שאהבתם וישר לנווט אליו בעזרת גוגל מפות מהמיקום הנוכחי שלכם.


מוזמנים לשמור את המפה ולהשתמש בה בביקור הבא שלכם בפראג.



 

אם אתם לא רואים את המפה כאן, מוזמנים ללחוץ על הקישור הבא

 


אזור מס' 1 - גשר קארל והסביבה / Charles Bridge


גשר קארל הוא ללא ספק ציון הדרך המפורסם והפוטוגני ביותר בפראג, ואם אתם מטיילים בה במשך כמה ימים, סביר להניח שתבקרו בו יותר מפעם אחת. זהו מיקום מדהים לצילומי זריחה, שקיעה וצילומי לילה, לצד צילומי רחוב מזדמנים גם בצהרי היום כך שקיימות בו מגוון הזדמנויות צילום נדירות מזוויות שונות, שעליהן אפרט כאן.




אמצע גשר קארל - צילומי זריחה


באזור אמצע הגשר, בכיוון המזרחי הפונה למגדל ולעיר העתיקה, תוכלו לצלם את צילומי הזריחה האייקוניים שצלמים רבים מכל העולם נוסעים לפראג במיוחד רק עבורם. אם יתמזל מזלכם אולי תקבלו ערפל, דרכו תראו רק צלליות של הבניינים ודמויות מסתוריות בגדה המזרחית של הנהר. יתכן ותפגשו עננים דרמטיים וצבעוניים במיוחד בשעת הזריחה. זה כמובן כבר באמת עניין של מזל :)

טיפ צילומי - אם יש עוד עשרות צלמות וצלמים ש"נכנסים לכם לפריים" הרימו את המצלמה וצלמו מעליהם. לא תמיד חייבים לצלם את הסצנה במלואה. לחלופין, תוכלו לצרף אותם לקומפוזיציה ולקבל צלליות שמייצרות אוירה מיוחדת בפריים שלכם.

אולי מכאן תקבלו את תמונת הקאבר החדשה שלכם בפייסבוק?







אמצע גשר קארל - צילומי רחוב ואנשים באמצע היום


אמצע הגשר מזמן הזדמנויות צילום מרתקות נוספות, מעבר לזריחות מטריפות. מעט אחרי הזריחה, הגשר מתמלא בזוגות של כלות וחתנים מכל קצוות העולם שמגיעים לעיר לסשן צילומי זוגיות ייחודיים. באמצע היום תראו שם מאות אנשים המשוטטים על הגשר בכל רגע נתון. מופעי הרחוב המלהיבים והמוזיקאים שחושפים את האומנות שלהם לקהל הרחב רק יוסיפו לאווירה המיוחדת.


טיפ צילומי - הישארו על הגשר לפרק זמן ראוי והתנהגו כמו "זבוב על הקיר". עם מספיק סבלנות, תצליחו לקבל פריימים מעניינים של אנשים והאווירה התוססת.










תצפית מרהיבה על גשר קארל מהגדה המערבית של נהר הוולטאבה


במיקום הזה אפשר ללכוד את אחד מצילומי הנוף היפים ביותר של גשר קארל. הנהר מוסיף השתקפויות מדהימות שאפשר לנצל בצילומי חשיפות ארוכות בלילה. ניתן לשלב את סירות התיירים ששטות על הנהר כדי להוסיף אפקט ויזואלי מרהיב של "ציור באור".






תצפית על גשר קארל - מלאה בברבורים


אתם פשוט חייבים להגיע לתצפית המרהיבה הזו על גשר קארל שנמצאת בחלקה חלקה המזרחי של נהר הוולטאבה. אחד הדברים המדליקים בספוט הזה הוא הימצאותם של ברבורים רבים שמוסיפים המון חיים וייחודיות למראה האורבני המוקפד. הביאו אתכם לחם שתוכלו לחלק ליצורים היפהיפיים האלה וע"י כך להוביל אותם לאזורים הרצויים לכם מהבחינה הצילומית. הזהרו שלא להאכיל אותם במאכלים אחרים שיכולים להזיק לבריאותם.










תצפית מכיכר קריז'ובניק - גשר קארל ומצודת פראג


לוקיישן הממוקם ממש צמוד למגדל גשר העיר העתיקה בגדה המזרחית של הנהר והוא מציע נקודת תצפית נהדרת לצלם את גשר קארל יחד עם מצודת פראג. גם כאן תוכלו לצלם חשיפות ארוכות בשעה הכחולה או בלילה.


טיפ צילומי - אם תרצו לצלם חשיפות ארוכות בשעות היום, תצטרכו להשתמש בפילטר ND. מוזמנים לקרוא את המאמר הבא וללמוד איך עושים זאת נכון.





מגדל הגשר של העיר העתיקה (Old Town Bridge Tower)


לוקיישן זה יכול לייצר עבורכם צילום גלויה אייקוני של גשר קארל וטירת פראג. זהו מגדל שנמצא ממש בסמוך לגשר ומתצפת מלמעלה על סביבת נהר הוולטאבה. מגדל נמצא בצידה המזרחי של הגשר, כך שזהו מקום מצוין לצלם בו שקיעות, או מנגד - זריחות, כאשר קרני השמש הראשונות מאירות את מצודת פראג בתאורה חמימה.


הדאונסייד - המגדל הוא לא סוד שמור לצלמים, וגם תיירים "רגילים" מכירים את המקום ועולים אליו בהמוניהם לקראת השקיעה. לכן, כדאי מאוד להגיע למגדל כחצי שעה - שעה לפני השקיעה כדי להבטיח לעצמכם מקום טוב לצילומים. בנוסף, בגלל הצפיפות הגדולה לא תהיה לכם אפשרות נוחה להציב על הרצפה חצובה. טיפ שלי: ותרו על החצובה והשתמשו בקיר שסובב את אזור הצפייה כדי להניח עליו את המצלמה. השאירו את הרצועה עליכם - בטיחות קודמת לכל!



טיפ צילומי - ברגע שתהיו מרוצים מהצילום שלכם של הגשר - הסתובבו במגדל ואל תשכחו לצלם גם את הנוף מהצד השני!




מבט אל ערוץ ה"צ'רטובקה" - ונציה הקטנה


בספוט הזה ניתן לקבל תמונה יפה של הערוץ ישירות מגשר צ'ארלס. הצילום כאן פשוט למדי אך הוא יספר סיפור צילומי מיוחד של הערוצים הקטנים של פראג שלעיתים נקראות בשם הפופולרי - ונציה הקטנה. בסתיו תראו כאן עצים בצבעי השלכת האירופאית המפורסמת. באביב, את הפריחה האביבית היפה. בקיץ - בעיקר ירוק ואילו בחורף תזכו לנוף קודר ודרמטי יותר.





 
 



אזור מס' 2 - התצפית בפארק לטנה / Letná Park


זהו ה-לוקיישן לקבלת תמונות נוף עירוני אייקוניות מפראג.


בקצה הפארק יש תצפית פנורמית על העיר העתיקה ונהר הוולטאבה, כאשר הגשרים הרבים נראים פרושים זה אחר זה ויוצרים מראה עוצר נשימה. יש כאן אינספור הזדמנויות צילום - נוף פנורמי רחב, צילום נוף בעדשת טלה, או התמקדות בפרטים ולכידת מבנים צבעוניים ודפוסי ארכיטקטורה מעניינים. ניתן לצלם פריים דומה אך שונה מביתן הנבסקי, שנמצא רק דקה הליכה מהלוקיישן הזה - ולקבל זווית קצת אחרת על אותו הנוף.












אזור מס' 3 - כיכר העיר העתיקה והסביבה / Old Town Square


בכיכר העיר ההיסטורית בפראג יש הרבה מה לראות, לצלם ולחוות. בעונות השונות היא נראית ומרגישה אחרת לגמרי: עמוסת תיירים והתרחשויות בקיץ, שקטה ועטורת שלוליות בחורף (מלבד בתקופה שלפני כריסמס - בה היא מתמלאת בשווקים, אורות צבעוניים וריחות משכרים). בכל בתי הקפה והפאבים שבכיכר תוכלו תמיד להנות מבירה צ'כית קרירה וזולה ואוכל מגוון וטעים, אז אל תהססו לעצור למנוחה ולהנות מהאווירה.

השעון האסטרונומי


השעון האסטרונומי בפראג הוא שעון מימי הביניים שהוצב בכיכר בשנת 1410. השעון מורכב מכמה רבדים צבעוניים ויפים וניתן לצלם כמה תמונות מיוחדות אם מבודדים אותו מרקע הבניין והכיכר. השעון מצלצל בכל שעה עגולה, אז הפעמונים נשמעים והפסלים שסביבו מתחילים לנוע. לקראת המופע הקטן הזה מתקבץ בכל שעה המון תיירים עצום שמחכה לחזות ב"מופע".







מבט אל קתדרלת טין (Týn Church)


כנסיית גבירתנו מלפני טין (או בקיצור, קתדרלת טין) היא כנסייה קתולית ששימשה כקתדרלה הראשית של פראג עד המאה ה14. היא נבנתה בסגנון גותי וצריחיה מתנוססים לגובה של כ80 מטר. ניתן לצלם אותה בכל שעות היום, אבל האתגר הוא כאמור - התיירים שימלאו לכם את הפריים. ניתן להיעזר בפסלים שבמרכז הכיכר כדי להסתירם, בסוסים שפוקדים את הכיכר או פשוט לצלם מעל הקהל והתיירים.


אם אתם מטיילים עם משפחה או חברים (או קבוצה משוגעת של צלמים) - נסו לשלב אותם בפריים כדי "להאניש" את הנוף האורבני.









בית העירייה הישן (Old Town Hall)


אם תרצו לקבל צילום נקי של בניין העירייה הישן, כדאי לכם לקום מוקדם יותר מכולם ולהגיע לכאן לפני שאנשים מתחילים ללכת לעבודה ותיירים טיפוסיים יוצאים לרחובות. ביום קריר ואוירה קודרת, מומלץ להמיר את הצילומים לשחור לבן או לשמור את הצבע ביום בהיר ונעים.








 
 

בית קפה מדונה השחורה וגרם מדרגות "הנורה"


כ-3 דקות הליכה מכיכר השעון נמצא בניין המעוצב בסגנון קוביסטי, שנקרא בית המדונה השחורה. מעבר לבית הקפה המפורסם שנמצא בו, ישנו גרם מדרגות מעוצב שבמבט מלמעלה או מלמטה יוצר צורת נורה מעניינת. אישית, העדפתי את התמונה בה עמדתי בתחתית גרם המדרגות והבטתי למעלה - כך שחלקה הפנימי של הנורה מואר. שימו לב - אין שם הרבה מקום לעמוד ואסור להעמיד חצובה. הגיעו לשם לבד או מקסימום שני אנשים, אל תזיזו שולחנות או שלטים והתנהגו בצורה מכובדת - או שהמאבטח יעיף אתכם החוצה.







מגדל אבקת השריפה (The Powder Tower)


כ-2 דקות הליכה נוספות מ"מדונה השחורה" נמצא מגדל אבקת השריפה היפהיפה. ניתן לעלות אליו לתצפית על העיר העתיקה או לצלם אותו מלמטה ולשלב אותו בסיפור הויזואלי של הרחובות הצמודים.







אזור מס' 4 - מצודת פראג והחלק המערבי של פראג


המצודה היא ציון דרך חשוב בפראג. זוהי אחת הטירות הגדולות בעולם ויש בה ארמונות, כנסיות, גנים ועוד. שימו לב שאסור להשתמש בפלאש או בחצובה בתוך המצודה, אז שמרו אותם בתיק.

  • שעות פתיחה: המתחם פתוח בין השעות 6:00-22:00 כל השנה, הפנים פתוחים בין השעות 9:00-16:00 (באפריל עד אוקטובר עד 17:00); למד עוד כאן

  • עלות כניסה: הכניסה כללית חופשית, אם תרצו לראות עוד מהמתחם, בדקו את המחירון העדכני

כנסיית סנט ניקולאס - צילום פנים


כשתצלמו בכנסייה זו השתמשו בעדשה רחבה כדי ללכוד כמה שיותר מרחב, כפי שעושים בצילום פנים בחללים גדולים ועוצמתיים. לצד זה, השתמשו בעדשת טלה וחפשו את הפרטים הקטנים כדי לספר את הסיפור האינטימי של הכנסיה. שלבו אלמנטים של אור וצל לצילומים מרהיבים יותר.












קתדרלת סנט ויטוס


קתדרלת סנט ויטוס היא קתדרלה גותית מרשימה ביותר, העתיקה ביותר במרכז אירופה והכנסיה הגדולה ביותר בפראג. כשתגיעו אליה, הפרטים המרשימים על החזית הקדמית שלה יתפסו את עיניכם מיד. ממליץ מאוד לבקר בה בשעות המוקדמות, לפני שעת הפתיחה הרשמית, כדי להצליח לצלם אותה בלי המוני אנשים.


אם לא הספקתם ואלפי התיירים כבר שם - פשוט צלמו מעליהם. המבנה כל כך עוצמתי שעדיין תצליחו לקבל פריימים מרשימים.


למרות התורים הארוכים שלרוב נוצרים בכניסה לקתדרלה - אל תוותרו על חלקה הפנימי ולא רק החיצוני. כך תרוויחו עוד הזדמנות צילומית נהדרת ומיוחדת - התקרה של הקתדרלה, חלונות הויטראז' העצומים ותצורות מיוחדות שמעטרות את כל חלקו הפנימי של המבנה. נסו לצלם פנורמה, או עם עדשה אקסטרא רחבה, וללכוד את הטקסטורות והסימטריות המיוחדות.







תצפית על מצודת פראג מגבעת פטרין


זהו מיקום מדהים לצילומי זריחה אם תרצו את השמש בתוך הפריים מולכם. גם השקיעה יכולה להיות מאד פוטוגנית כך שהיא תצבע את העיר בצבעים זהובים המגיעים מאחורי גבכם. חסרון קטן הוא שהספוט נמצא במעלה הגבעה וצפויה לכם עליה לא זניחה מתוך העיר העתיקה. לחלופין, ניתן לקחת מונית לאזור ולהגיע למקום הרצוי בקלות.






הקיר של ג'ון לנון


הקיר המוכר ביותר בפראג - מלא בגרפיטי צבעוני ומעניין שהפך לאחד המקומות הפופולריים בקרב צלמי האינסטגרם והמשפיענים. ציורי הגרפיטי האלה מרהיבים בצבעם ויופיים כך שגם אנחנו, צלמי הסטילס, נדע להעריך את האומנות הויזואלית הזו ולצלם שם פריימים מעניינים. כדאי להסתובב באזור, להיכנס לבתי הקפה והפאבים השונים ולהנות גם מהאוכל והאוירה המקומיים.








אזור מס' 5 - הבית הרוקד


בניין אמנות מודרנית ייחודי במרכז פראג שעוצב על ידי פרנק גרי וולאדו מילוניץ'. לא קל לצלם אותו מכיוון שיש צומת די סואן ממש מולו. כדאי להגיע לאזור בשעה הכחולה או בלילה ולשלב בצורה אומנותית את אורות הרכבים והרכבת החשמלית בפריים.





לסיכום


מה עוד לא נאמר על פראג?


עיר יפהיפייה, פוטוגנית בטירוף, מלאה בחיים, צבעים ואוירה קסומה. אין אחד שלא יתאהב בה ממבט ראשון ולא ירצה לחזור אליה שוב ושוב. לנו הצלמים, העיר מזמנת אינספור הזדמנויות צילום נפלאות, החל מהלוקיישנים הפופולריים והמוכרים לכל ועד לאזורים נסתרים שמאפשרים לנו לספר סיפור ויזואלי ייחודי ויצירתי, שלא כמו כולם.





המאמר הזה הוא רק קצה המזלג של כל מה שיש לעיר הזו להציע. מטבע הדברים, ישנם עוד לוקיישנים מרתקים, מוכרים יותר או פחות, שהייתי יכול לכתוב עליהם - אבל כמו כל דבר טוב בחיים, גם המאמר הזה צריך להסתיים מתישהו. מה גם, תמיד כדאי לפרוש בשיא ואני בטוח שיהיו עוד הזדמנויות לכתוב מאמרים נוספים עם לוקיישנים שווים ומעניינים.


לסיום, אם מצאתם את המאמר מועיל עבורכם, אשמח שתשתפו אותו עם חבריכם! אם תרצו להצטרף אליי למסע הצילום הבא שלי לפראג או לכל יעד אחר בעולם - מוזמנים ליצור קשר.


שלכם,


ויקטור.




 
 






bottom of page