top of page
חיפוש

איך לצלם חיות ונופים בטבע - 15 טיפים לשיפור הצילומים שלכם (וגם - תחרות צילום טבע ישראלי)

עודכן: 28 בנוב׳ 2023


תחרות צילום נופים וטבע ישראלי יצאה לדרך וזה זמן מצוין לשתף שוב את 15 הטיפים המובילים שלי לצילום טבע.


הטיפים פורסמו כבר בעבר בקבוצת הפייסבוק שלנו. שם הם נכתבו בגרסתם המתומצתת. כפי שמצופה מבלוג צילום רציני, כאן אתעמק בדברים ואחדד את הנושאים השונים כדי שתקבלו את התמונה היותר מלאה, תרתי משמע.


עגורים באגמון החולה בזריחה
עגורים בזריחה פסטורלית באגמון החולה. קלאסיקה ישראלית.


רגע לפני - סיפור אישי - איך נולד הרעיון לתחרות


בתקופת השיא של וירוס הקורונה, בזמנים שלפני החיסונים והבוסטרים, נאלצתי "לבלות" ימים ולילות רבים במספר בתי חולים ברחבי הארץ. לא בעקבות משהו שקרה לי ולא בגלל קורונה - טיפלתי באבי האהוב, זכרונו לברכה, בזמן שהוא נאבק על חייו בכל כוחו במלחמה במחלת הסרטן הארורה.


במהלך אותה התקופה ראיתי במו עיניי את העשייה המטורפת של הצוותים הרפואיים במחלקות השונות. הדרך בה הם התמודדו עם הלחץ האדיר על בסיס יום יומי והרצון והמסירות האינסופית לבצע את משימתם כראוי היו מעוררי השראה. כל זה - בלי קשר לקורונה שרק הכפילה ואף שילשה את האתגרים והמאמצים.


כבר באותם רגעים של התבוננות ידעתי שארצה לתת משהו חזרה לכל אותם הרופאים והעובדים המסורים, המעט שאפשר לעשות כדי להגיד להם תודה.

היה לי גם ברור איך בדיוק אני הולך לעשות את זה. רוצים לנחש?



עגורים באגמון החולה בזריחה
תמונות של טבע פשוט ועדין תמיד יעשה טוב לנשמה. שדה פרגים באזור נס ציונה

החזון - קירות בית החולים מלאים בהגדלות של צלמי פוטוטיפס


אמנם עיקר ההתבוננות עסקה בעבודה של הצוותים השונים, חלק מהפוקוס שלי הלך גם לקירות של המחלקות בהן שהיתי. מה תלוי עליהם ואיך הם נראים ובעיקר - מה לא תלוי עליהם.


באזורים מסוימים הקירות היו מלאים בתמונות של נופים וטבע - מהז'אנרים האהובים עליי בצילום. המקומות האלה אוטומטית הרגישו רגועים יותר, חיוביים יותר. ללא ספק משהו שהורגש גם על ידי הצוותים, החולים ומשפחותיהם.


באזורים אחרים, ההיצע הויזואלי היה דל, הקירות היו ריקים מתוכן והאווירה הייתה, אומר זאת בעדינות, דיכאונית משהו.


וזה בדיוק מה שהחלטתי שאעשה כשיעבור הזעם - אתרום תמונות טבע ונופים למחלקות בהן זה חסר.



עגורים באגמון החולה בזריחה
דנאית מקסימה במנוחה בשעת זריחה מוקדמת

על התחרות


ככל שחשבתי על זה יותר, הבנתי שלתרום כמה תמונות זה אחלה, אבל אפשר לעשות הרבה מעבר.


ראשית - אפשר לתרום הרבה מעבר לכמה תמונות ולהפוך יותר מחלקות לאקסטרא סימפטיות עבור השוהים בהן.


שנית - רציתי ליצור הזדמנות עבור צלמות וצלמים נוספים לתרום מהכישרון והאומנות שלהם למטרה נעלה.


הבנתי שפוטוטיפס, הקהילה האהובה שאני מטפח כבר שנים היא המקום הנכון לממש את הרצון הזה והרגשתי שזאת מחובתי "לנצל" את הקהילה למשהו שבאמת יעשה טוב למאות ואלפי אנשים.


שלישית, וזה המסר המשמעותי ביותר בעיניי - רציתי לחזק את המודעות של הציבור הכללי להשקעה האינסופית של אנשי המקצוע הישראלים בתחום הרפואה בכלל ובבתי החולים בפרט.

אם התחרות הזו תיקח את השיח הציבורי החשוב הזה צעד אחד קדימה, תחשוף את האנשים לאפשרויות לקדם את רוח ההתנדבות והתרומה לקהילה ותעלה את ההערכה כלפי כל מי שעוסק במקצועות הרפואה בארץ - עשינו את שלנו.


הקשר עם אסף הרופא נוצר בזכות עבודתה הנפלאה של בר אלגרנטי, צלמת נהדרת שהייתה עד לא מזמן חברה בצוות הניהול של הקהילה. עשינו הרבה בריינסטורמינג, חיפשנו את הדרך הטובה ביותר בה נוכל לתרום, וכמו שאומרים, "מפה לשם", נולד הרעיון לתחרות הזו.


מוזמנים להגיש את התמונות שלכם לתחרות, לשתף אותה באהבה גדולה עם חברים צלמות וצלמים ובעיקר - לעשות שמח בלב, לעצמכם ולכל מי שמעורב בחוויה הזו.

ועכשיו, לטיפים!




15 טיפים לצילום חיות ונופים בטבע


הרעיון היה ליצור רשימה קצרה וקולעת שתמקד אתכם ותדייק את העבודה שלכם בשטח. אם תאהבו את הטיפים אשמח לשמוע בתגובות. אם יש לכן טיפים נוספים משלכם מוזמנים לשתף אותם גם כן.


פוטו טיפ מס' 1


 

מצלמים בשקיעה או בזריחה?

הגיעו לפחות שעה קודם כדי לחקור את השטח בלוקיישן הנבחר.

 

נסו להעריך מראש איפה תהיה השמש בשעת הזהב, מיד אחרי הזריחה או רגעים לפני השקיעה. זה יעזור לכם להעריך מבעוד מועד איך לשלב אותה בצורה היפה ביותר בתוך הקומפוזיציה.




עגורים באגמון החולה בזריחה
הקשתות של תמנע ברגעי זריחה. כדאי להגיע כחצי שעה לפני הזריחה כדי להתמצא בלוקיישן ולמצוא את הספוט המדויק לצילום

עלו על גבהות. רדו לתוך וואדיות. חפשו זוויות צילום מעניינות וחפשו אובייקטים בולטים ויפים שישתלבו היטב עם הצבעים של שעת הזהב.


חפשו מסגרות טבעיות כמו ענפים של עץ או שיחי. השקיעו בחיפוש אחר הקומפוזיציות המוצלחות ודייקו את הפריים לקראת רגעי האמת.


טיפ בונוס: אני משתמש באפליקציית Photo Pills שעוזרת למצוא את המיקום המדויק של השמש מבעוד מועד.


פוטו טיפ מס' 2


 

מצלמים חיות בטבע?

צלמו בגובה העיניים!

 

כך התחושה של הצופה מהתמונה תהיה טבעית יותר, החיה תרגיש פחות מאויימת וגם הרקע יהיה נקי ורחוק יותר (= מטושטש יותר).


עגורים באגמון החולה בזריחה
קוף סנאי במקלט הקופים הישראלי בבן שמן

 
 

פוטו טיפ מס' 3



 

מצלמים חיות בטבע?

היו זריזים בחשיבה והתאימו את עצמכם לשינויים

 

הטבע הוא דינמי והתנאים משתנים מהר. רגע אחד מצלמים באור ורגע אחריו בצל. רגע אחד החיה מסתכלת עליכם ורגע אחריו היא רצה להסתתר מאחורי שיח. אנחנו צריכים לבצע התאמות בהתאם לשינויים, ואם כבר עושים, אז מהר, כדי לא לפספס אף רגע בסיטואציה.


הקפידו על חשיפה נכונה ומאוזנת ללא פיקסלים שרופים או כהים מדי. שימו לב להשתנות האור בין אזורים מוארים למוצלים והתאימו את הגדרות משולש החשיפה בהתאם.


התאימו את שיטת הפוקוס לסיטואציה - פוקוס יחיד לחיה סטטית או איטית ופוקוס עוקב במידה והחיה מהירה ותזזיתית.


שימו לב לקומפוזיציה ומיקום החיה בתוך הפריים. הקפידו להוציא מהפריים גורמים שאינם רלוונטיים או מפריעים. הקפידו על חיתוכים מדויקים של הפריים. שימרו על הרקע נקי ואחיד בסביבה המידית של האובייקט.




עגורים באגמון החולה בזריחה
יעלים במצפה רמון. בבוקר ההוא, היעלים היו פעילים יותר מהרגיל. באחד הרגעים ראיתי את אחד היעלים ממוסגר ע"י הקרניים של חברו שהיה קרוב יותר. חשיבה מהירה על הרעיון וביצוע זריז של כלל ההיבטים האומנותיים והטכניים היו קריטיים בקבלת התוצר הרצוי.

ברגע האמת, כשהחיה בדיוק תבצע קפיצה מרשימה, כל מה ששאר לכם זה להקליק ולקבל את הפריים המנצח.


פוטו טיפ מס' 4


 

עדיין מצלמים חיות?

צלמו ברצף, בקצב הכי מהיר של המצלמה

 

(חפשו הגדרות של Drive Mode Continuous במצלמה).


חיות בד"כ תזזיתיות מאד וכדי ללכוד את התנועה הכי מרשימה, כדאי לצלם מיני-רצפים של 3-5 תמונות כל פעם. לאחר מכן, בשולחן העריכה בבית בחרו את התמונה שהכי הרשימה אתכם


היזהרו שלא ליצור רצפים ארוכים מדי ואל "תירו" לכל עבר. זה יעמיס על ה buffer של המצלמה (הזכרון הזמני אליו נשמרות התמונות לפני הגעתן לכרטיס הזכרון) כך שדווקא ברגע הכי מרשים המצלמה "תתקע". יותר מכך, תייצרו לעצמכם עבודת סינון עמוסה ומיותרת בבית.



עגורים באגמון החולה בזריחה
בוקר אחר עם היעלים במצפה רמון. צילום ברצף מאפשר ללכוד את הרגע הכי מרשים בכל מהלך

זכרו - 3-5 פריימים כל פעם. זה בדוק!



 
 


פוטו טיפ מס' 5



 

עוד טיפ לצילום חיות

הסוו את עצמכם

 

בטבע, האנשים הם האורחים ואילו החיות הן בעלות הבית. הן צריכות להרגיש בנוח בסביבה הטבעית שלהן ועלינו לעשות הכול כדי שלא להתערב בחייהן.


הסוו את עצמכם כדי שהחיה תרגיש שהיא חופשיה בשטח הטבעי שלה ולא תדע כלל שאתם שם. צלמו מהאוטו, התחבאו מאחורי שיח או אבן, שכבו על הרצפה והקטינו את הנראות שלכם בשטח. כך תרוויחו פעמיים - גם תשמרו על הטבע ולא תבהילו את החיות וגם תרוויחו פריים אוטנתי וטבעי.

מומלץ לשהות במקום המחבוא זמן ממושך לפני הצילום, כדי שהחיה תתרגל לסיטואציה.


צלמי טבע "מיטיבי לכת" לוקחים את הטיפ הזה כמה צעדים קדימה. הם משתמשים בבדים מיוחדים בצבעי ירוק/חאקי או ברשתות להסוואה, נשכבים במקום אסטרטגי, מתעטפים בהן וממתינים לרגעי האמת.


ישנם צלמים שבונים מבני מסתור שנראים טבעיים בשטח במקומות של פעילות רבה. בפארקים מסודרים בונים מבני מסתור קבועים עבור הצלמים, כמו עמק הצבאים בירושלים או אגמון חפר בעמק חפר.



עגורים באגמון החולה בזריחה
צולם מתוך מסתור קבוע המוצב עבור המבקרים באגמון החולה


פוטו טיפ מס' 6


 

רוצים פריים חד או מרוח?

שימו לב למהירות התריס והגדירו אותה בהתאם לפריים הרצוי

 

החדות בתמונות שלכם תושפע משני אלמנטים - תנועת הגוף שלכם ורעידות הידיים הטבעיות וכן התנועה של האובייקט המצולם - החיות, רסיסי מים במפלים וכד'. אם תרצו לקבל פריים חד וברור, מהירות התריס צריכה להיות גבוהה מספיק ולקחת בחשבון את שני הגורמים הנ"ל.


רוצים להקפיא ציפור במעוף? הגדירו 1/1000 השניה לפחות. בא לכם להקפיא טיפות של מי ים המתנפצים על האבנים בחוף? 1/1000 עד 1/2000 זאת ההגדרה שלכם. מחפשים אפקט מריחה אומנותי, למשל צילום בסגנון אבסטרקטי או פאנינג? כנראה ש מהירויות בין 1/20 ל 1/100 יעשו את העבודה.



עגורים באגמון החולה בזריחה
מהירות תריס איטית מייצרת תמונות אבסטרקטיות מיוחדות. שימוש מושכל בחשיפה מעט ארוכה בתנאיי אור מאתגרים במיוחד.


זכרו, שמהירות התריס תשפיע גם על החשיפה הכללית של התמונה, ויהיה עליכם להתאים את יתר הצלעות במשולש, הצמצם וה-ISO בהתאם.




עגורים באגמון החולה בזריחה
חוף פלמחים בשקיעה. הקפאת טיפות דורשת מהירות תריס גבוהה במיוחד, כאן 1/1250.


 
 


פוטו טיפ מס' 7


 

רוצים לדייק בחשיפה?

התנסו בעבודה עם ISO אוטומטי

 


הטבע תזזיתי ותנאיי התאורה צפויים להשתנות מהר. רגע אחד אתם מצלמים את היעל באזור חשוך ושניה אחרי זה הוא קפץ לאזור מואר מאד.


איזו אוטומטי יסדר לכם את החשיפה בצורה נכונה בלי שתתבאסו על פריים שרוף או חשוך מדי.


תזכרו, שכמו כל מוד חצי אוטומטי, גם כאן נדרשת תשומת לב לתוצאות וביצוע תיקון (פיצוי חשיפה) במידה וקיבלתם חשיפה לא נכונה.



עגורים באגמון החולה בזריחה
חישוב חשיפה המבוסס על ISO אוטומטי יכול לעזור בסביבה בה התאורה משתנה מהר


פוטו טיפ מס' 8


 

רוצים להבליט את החיה?

שמרו על רקע טבעי, נקי ואחר בסביבה המיידית של החיה

 

הימנעו מאובייקטים זרים ש"יוצאים" מתוך הראש של החיה, כמו ענפים של עץ או עמודי חשמל. באזורים הצמודים לאובייקט המרכזי, נסו להימנע ממרקמים עמוסי פרטים ש"יבלעו" אותו. גם מעברים חדים מדי בין צבעים או עוצמות אור עלולים ליצור תחושת "חציה" של המודלים.


בנוסף, הרקע הוא זה שמספר את הסיפור של הצילום לא פחות מאשר האובייקט עצמו. שימרו על הטבעיות שלו והחיבור ללוקיישן. רקע המורכב מעצים ירוקים ביערות או סלעים זהובים במדבר מחזק את התחושה הטבעית של המקום, הרבה יותר מאשר שמיים או מבנים אנושיים.



עגורים באגמון החולה בזריחה
נקע נקי ואחיד יבליט את האובייקט המרכזי

בצורה זו, האובייקט המרכזי יהיה מבודד יותר מהרקע, יבלוט בעינו של הצופה והתמונה תראה אותנטית יותר.




 
 

פוטו טיפ מס' 9


 

שימו לב לחיתוכים ולקצוות הפריים

 


תנו לאובייקט "מרחב נשימה" בפריים והשאירו חלל מרווח יחסית מסביבו.


אוזן, ידיים, אצבעות וכל חלק אחר בגוף של החיה שחתוכים קרוב מדי לקצה מרגישים קטועים ולא שלמים ומייצרים תחושת אי נוחות אצל הצופה.


זה נכון גם לגבי אובייקטים אחרים ולאו דווקא חיות. הקפידו שלא לחתוך את התמונה קרוב מדי לקצוות של ענפים, סלעים או הרים שברקע.



עגורים באגמון החולה בזריחה
יעל מעל ים המלח. מרחב נשימה מסביבו מייצר תחושה נעימה יותר מאשר אם הקרניים שלו היו ממש קרובים לקצה.


אין זה אומר שאסור לחתוך את האובייקטים בכלל, פשוט לא בקצה. אם תרצו להתמקד בפרטים הקטנים יותר של האובייקט, גוף החיה או רק חלק מהעץ, כמובן שתצטרכו לחתוך פנימה.

אבל אם כבר חותכים, אז באמצע, באזורים שזה נראה ברור שזאת כוונת המשורר ולא כטעות של חוסר תשומת לב.



עגורים באגמון החולה בזריחה
הגבעול של אירוס הארגמן חתוך מלמטה אבל הוא חתוך בטוב טעם ולא מרגיש חנוק או קטוע


פוטו טיפ מס' 10


 

הקפידו על קומפוזיציה מאוזנת ופוטוגנית

 


כלל השלישים יעבוד נהדר ברוב המקרים. ניתן גם לשבור את הכלל ולמקם את האובייקט אף קרוב יותר לקצה (תוך הקפדה על חיתוך שלא "חונק" אותו).


למשל, אם לחיה יש כיווניות מסוימת בצורת העמידה, השאירו את החלל הגדול יותר מסביבה בכיוון העמידה ליצירת תחושה שלמה ומרחבית יותר אצל הצופה.



עגורים באגמון החולה בזריחה
אם ישנה כיווניות מסוימת לאובייקט, מומלץ להשאיר חלל גדול יותר בכיוון הגוף



חפשו מסגרות טבעיות בסצינה וצלמו דרכן.


המסגרת יכולה להיות מוחשית כגון צילום דרך עצים, בין סלעים או אלמנטים נוספים בנוף. היא יכולה להיות גם פחות ברורה לעין. למשל, מקמו את האובייקט בתוך "כיס" חשוך ברקע, או בתוך אזור בעל צבע מסוים. מסגור כזה יעבוד יותר על התת מודע של הצופה ויצור אצלו תחושה נעימה ושלמה יותר.



עגורים באגמון החולה בזריחה
מסגור כפול. המסגרת הראשונה היא המובנת מאליה - הענף מלמטה והעלים מלמעלה. המסגרת השניה היא המסגרת של האור. אדום החזה ממוקם באזור מואר יותר שעטוף בצלליות, מה שעוד יותר מבליט אותו בצילום.

מטבע הדברים, אפשר לכתוב ספרים שלמים על קומפוזיציה ולא אעבור כאן על כל מה שאפשרי. רק אדגיש שקומפוזיציה מוצלחת יכולה להיות ההבדל בין פריים יפה לפריים "וואו" והחשיבות שלה לא מוטלת בספק.


פוטו טיפ מס' 11



 

בא לכם להעשיר את הפריים?

חפשו אובייקט ברקע שיאזן את האובייקט המרכזי, יתמוך בו ויצור איתו סוג של "דו שיח" ויזואלי.

 


זה יכול להיות עץ, שיח קטן, פרח או אבן מרשימה. גם חיות נוספות בשטח יכולות לתת את הטוויסט המצופה מהאובייקט המאזן.


וודאו כי לאובייקט הזה יש תפקיד משני בסרט ושאינו גונב מהפוקוס על השחקן הראשי. לדוגמא, שיהיה קטן יותר בפריים, חשוך יותר ולא לגמרי מפוקס.



עגורים באגמון החולה בזריחה
שתי הדנאיות על הענף הן ללא ספק השחקנים הראשיים בפריים. הדנאית המטושטשת בצד ימין למטה מהווה גורם מאזן שמעשיר את הסיפור הצילומי אבל לא גונב מהפוקוס על האובייקט הראשי.


פוטו טיפ מס' 12



 

מצלמים נוף ובא לכם ליצור תחושה תלת מימדית אצל הצופה?

נסו לכלול כמה שיותר שכבות בתמונה

 

כללו אובייקט מעניין בקדמת הפריים (אבנים, שיח, מרקם כלשהו), שלבו מספר רבדים באזור המרכזי של הפריים (שדות, נחלים, שיחים גדולים וכו') לצד אובייקטים רחוקים יותר ברקע (הרים, יער רחוק וכו').


זה יעזור לכם להעצים את תחושת העומק אצל הצופה ויחזיר את הנראות התלת ממדית שלעיתים הולכת לאיבוד בצילום שהינו דו ממדי בבסיסו.



עגורים באגמון החולה בזריחה
קרבה לנוף ושימוש בעדשה רחבה יעצימו את תחושת העומק אצל הצופה


פוטו טיפ בונוס בהקשר הזה - צלמו עם עדשה רחבה והתקרבו לנוף. הפרספקטיבה שתיווצר בצורה הזו תהיה מעט "מעוותת", אבל זה בדיוק מה שיהפוך את הפריים לתלת ממדי ומרשים יותר.

בהמשך, כשאסיים את המאמר שאני כותב בימים אלו על פרספקטיבה בצילום נוף ארחיב על הנקודה הזו.


פוטו טיפ מס' 13


 

רוצים תמונות נוף מפוקסות מקדמת הפריים ועד אינסוף?

סגרו צמצם (בין F/13 לבין F/16) והתפקסו על המרחק ההיפרפוקאלי

 

בצילום נוף בעדשה רחבה - נרצה שכמה שיותר אובייקטים בפריים יהיו בפוקוס, גם הקרובים וגם הרחוקים. לשם כך, נרצה שעומק השדה יהיה רחב ככל האפשר. צמצמים סגורים (בין F/11 לבין F/16) יעשו את העבודה.

בנוסף, במקרים אלו נתפקס בד"כ על המרחק ההיפרפוקאלי שיבטיח לנו שרוב הפריים יהיה בפוקוס. ישנה נוסחה פשוטה יחסית או אפליקציות נוחות לחישוב המרחק הזה, התלוי בצמצם, אורך המוקד וסוג המצלמה.


מי שלא מכיר את המושג או שלא מתחשק לחשב אותו - תוכלו להתפקס על אזור קונטרסטי הנמצא בערך בחמישית או רבע התחתון של הפריים. בקירוב, שם נמצא המרחק המדובר וזה יעשה את העבודה.


עגורים באגמון החולה בזריחה
חולות כסוי בערבה הדרומית. שימוש בצמצם סגור ופוקוס על המרחק ההיפרפוקאלי יגרמו לפריים שלכם להיות חד מקדמתו ועד סופו. כאן, הצמצם הוא F/13 והפוקוס הוא על מרקמי החול ממש בקדמת הפריים, בחמישית התחתונה של הפריים.


 
 

פוטו טיפ מס' 14


 

רוצים להכניס גיוון בתמונות הנוף שלכם?

צלמו את הפרטים הקטנים בעזרת עדשות טלה

 


אכן, גם עדשות טלה אינן מילה גסה בצילום נוף.

שלבו אותן בסשן שלכם - חפשו את הפרטים הקטנים שמייחדים את הנוף מכל נוף אחר - עץ בודד, שביל שהולך לאינסוף, סלע בעל מרקמים יפים.


זה המקום שלכם לפתח את היצירתיות ולבדל את עצמכם מהצלמים האחרים. את הפריים הרחב כולם יצלמו בצורה דומה. אבל רק אתם תמצאו את הפרטים הקטנים והמיוחדים.



עגורים באגמון החולה בזריחה
אותו האזור כמו התמונה הקודמת. הבדל תהומי בתחושה של הצופה.


פוטו טיפ מס' 15


 

הגעתם למפל מרשים או שיש עננים דרמטיים ורוח חזקה?

התנסו בטכניקות צילום בחשיפות ארוכות ליצירת תחושה חזקה של תנועה של המים או העננים.

 


פריימים מסוג זה מייצרים תחושה "חלומית" ומציגים לצופה משהו שהוא לא יכול לראות בשום דרך אחרת.


ברוב המקרים, בצילום באור יום תצטרכו לצלם על חצובה ולעבוד עם פילטר ND שיחסום חלק מהאור הנכנס לעדשה ויאפשר צילום בחשיפות ארוכות יותר, למשל, של שניה או 3 שניות.



עגורים באגמון החולה בזריחה
המפל של ריו סלסטה בקוסטה ריקה. שימוש קלאסי בחשיפה ארוכה ושימוש בפילטר ND.

 

למאמר מלא ומשוקע על צילום חשיפות ארוכות עם פילטר ND מוזמנים להכנס לקישור הבא.

 


לסיכום


אם הגעתם לכאן ויש לכם טעם של עוד - אני לגמרי איתכם בזה. יש עוד המון טיפים שלא הזכרתי כאן ומגוון נושאים שכדאי לדבר עליהם בצילום טבע ונופים. נשאיר זאת למאמרים הבאים, לסרטונים בערוץ היוטיוב שלנו ולטיפים בפייסבוק.


לסיכום - הנה הם 15 הפוטו טיפים שלי לצילום טבע ונופים. אשמח לשמוע בתגובות אם יש לכם שאלות או אם תרצו לחלוק מהטיפים שלכם.


אם אהבתם, אשמח אם תשתפו את המאמר עם חברות וחברים צלמים, שגם הם יחשפו לתכנים שלנו.


בהצלחה לכולם!


ויקטור


 

טיפ מס' 1 - הגיעו לפחות שעה קודם כדי לחקור את השטח בלוקיישן הנבחר.

טיפ מס' 2 – צלמו חיות בגובה העיניים

טיפ מס' 3 - היו זריזים בחשיבה והתאימו את עצמכם לשינויים

טיפ מס' 4 - צלמו ברצף, בקצב הכי מהיר של המצלמה

טיפ מס' 5 - הסוו את עצמכםבשטח

טיפ מס' 6 - שימו לב למהירות התריס והגדירו אותה בהתאם לפריים הרצוי

טיפ מס' 7 - התנסו בעבודה עם ISO אוטומטי

טיפ מס' 8 - שמרו על רקע טבעי, נקי ואחר בסביבה המיידית של החיה

טיפ מס' 9 - שימו לב לחיתוכים ולקצוות הפריים

טיפ מס' 10 - הקפידו על קומפוזיציה מאוזנת ופוטוגנית

טיפ מס' 11 - שלבו אובייקט ברקע שיאזן את האובייקט המרכזי

טיפ מס' 12 – בצילום נוף, נסו לכלול כמה שיותר שכבות בתמונה

טיפ מס' 13 – כדי לקבל תמונות נוף חדות, סגרו צמצם (בין F/13 לבין F/16) והתפקסו על המרחק ההיפרפוקאלי

טיפ מס' 14 - צלמו את הפרטים הקטנים בעזרת עדשות טלה

טיפ מס' 15 - התנסו בטכניקות צילום בחשיפות ארוכות ליצירת תחושה חזקה של תנועה של המים או העננים.

bottom of page