top of page
חיפוש

מאי הוא חודש הצילום הבינלאומי - 6 רעיונות למה אפשר לעשות במהלך החודש

עודכן: 28 בנוב׳ 2023


הידעתם?


בשנת 1826 צולמה התמונה הראשונה אי פעם, והיא צולמה לא ע"י צלם אלא על ידי המדען והממציא הצרפתי Joseph Nicéphore Niépce. התמונה צולמה בטכניקת ההליוגרפיה - שיטה שג'וזף חקר באותה התקופה. תהליך נמשך כשמונה שעות כאשר הצילום מתבצע באמצעות תמיסת ביטומן (זפת) ולוח זכוכית או מתכת שבמהלך החשיפה לאור יוצרים את הצילום. איך? הביטומן שנחשף למקור האור מתקשה ונצמד ללוח המתכת או הזכוכית. בצורה זו ניתן היה לזהות אזורים בהירים וצלליות.



נוף מהחלון בלה-גרס - הצילום הראשון שנשמר עד היום. שמאל - המקור. ימין - שחזור צבעוני.

תודות לויקיפדיה:

By Jonnychiwa - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=88887615




כיום, לאחר כמעט 200 שנה, עם ציוד וטכנולוגיות שהשתנו מקצה לקצה, הצילום משמש את האנושות לתיעוד אירועים חשובים ומשמעותיים ברמה היום יומית. הוא יוצר עבורנו זיכרונות מחוויות וטיולים, מחיי היום יום וגם מהרגעים האינטימיים והפרטיים שלנו. יותר מכל - הצילום הוא תחום אומנתי עשיר ומגוון כל כך שכל אחד יכול למצוא את עצמו שוקע לתוך עולם התוכן המרתק הזה, גם הצלמים המקצועיים וגם החובבים שמצלמים עם סמארטפון בלבד.


בשנת 1987 החליט הקונגרס בגיבוי איגוד הצלמים האמריקאי שלצילום ישנו תפקיד תרבותי משמעותי בחיי הקהילה המודרנית ונכון לציין זאת גם ברמה הרשמית.


כך נולד הרעיון שחודש מאי יחשב לחודש הצילום.



אז איך כדאי לך לחגוג את חודש הצילום?

קבלו שישה רעיונות מאיתנו!



1) לכו לתערוכת צילום - במוזיאונים בארץ ובעולם מוצגות תערוכות צילום בנושאים שונים ומגוונים, גשו לאחת מהתערוכות, צפו בצילומים המיוחדים, שאבו השערה מהצלמים והצלמות המוכשרים שמציגים שם, יישמו את הרעיונות וצאו לצלם לאחר התערוכה. חיפוש קצר בגוגל יביא אתכם לתערוכה בתחום שאתם אוהבים.




2) צאו לסשן צילום ספונטני עם חברים - קבעו עם מספר חברים שאוהבים לצלם בדיוק כמוכם, צאו לשדה יפה, יער, אזור עירוני מגניב או כל רעיון שעולה במוחכם. צלמו אחד את השנייה, צלמו את הנוף, האנשים השונים, וכל מה שעושה לכם טוב! סשן שלם שהוא רק הנאה וכיף, בלי מחוייבות, עבודה או שכר.





3) פתחו אלבום ישן - זוכרים את האלבומים עם התמונות המודפסות? קחו אחד כזה וצפו בצילומים הישנים שלכם עם המשפחה והחברים, וכן כן - תהיו נוסטלגיים, כיף להיזכר והתמונות יעלו זכרונות נפלאים!






4) הצטרפו לסדנת צילום - כולנו רוצים לשפר

את יכולות הצילום, אבל איכשהו מתעצלים וממשיכים בשגרה הרגילה שלנו ולא מפנים מספיק זמן כדי להתפתח. בחרו בתחום בו תרצו להתנסות, ללמוד דברים חדשים או לחזק ידע שכבר קיים והירשמו לסדנא מקצועית שתעזור לכם להגשים את החלום. אפשר גם להירשם לקורס מעמיק או להצטרף לטיול צילום חוויתי לחו"ל כדי להקפיץ את חווית הצילום עוד כמה רמות קדימה. אמנם אנחנו משוחדים, אבל אתם מוזמנים להצטרף אלינו לסדנאות צילום מגניבות או לטיולי צילום היסטריים בחו"ל!



5) קחו קורס אונליין - כיום ניתן למצוא ברשת קורסים בכל נושא אפשרי, בישול, קידוד במחשב וגם, כמובן, בצילום! קורס אונליין לא יצריך מכם זמן רב, תוכלו לצפות בו בדרך לעבודה או ללימודים, בזמנים הפנויים שלכם, מהמחשב, מהטלוויזיה ואפילו מהסמארטפון שלכם. שלבו את הקורסים המקוונים יחד עם יציאה לשטח ויישום המידע שרכשתם דרך הסרטונים כדי לקבל את ההתקדמות הטובה ביותר. לקורסי האונליין (חופשיים לרשומים לאתר) של פוטוטיפס לחצו כאן.



6) השקיעו זמן בלימוד צילום עצמאי - בהמשך ישיר לטיפ הקודם, ישנם תכנים רבים ברשת שהינם חופשיים לגמרי וניתן להשתמש בהם כדי ללמוד ולהתקדם. כל מה שנדרש זה הרבה סקרנות ומעט משמעת עצמית כדי להתמיד בתהליך.

תוכלו לחפש מאמרים בנושאים שמעניינים אתכם או לראות סרטוני הדרכה ביוטיוב. מומלץ לשאול חברים על צורת הלמידה שלהם ויוצרי התוכן אחריהם הם עוקבים במדיות השונות. גם לנו יש בלוג צילום עשיר בידע וערוץ יוטיוב בו אנחנו מפרסמים סרטוני הדרכה במגוון נושאים. מוזמנים להhרשם.


באופן אישי


צילום בשבילי הוא קהילה, חיבור לאנשים שלא הייתי מתחברת אליהם אחרת, רק בגלל שהם מחזיקים מצלמה ביד או רק כי באו להצטלם אצלי בסטודיו. צרו את החיבורים האלו ותראו איך אתם הופכים להיות מאושרים יותר ברגע.


ליהי.

אם עדיין לא הצטרפתם לקהילה שלנו בפייסבוק - זה הזמן שלכם! בקהילה אנו נותנים ומקבלים משוב על הצילומים של החברים בקהילה (גם שלנו), משתתפים באתגר צילומי שבועי, מתנדבים בקהילה ומשתתפים בפעילויות אונליין ובמפגשים חופשיים לחברי הקהילה! מחכה לראות אתכם שם :)



 
 





bottom of page