top of page

צילום נוף אורבני: איך לצלם נכון במרחב העירוני? השראה ו-10 פוטו טיפים פרקטיים


לקראת חודש יולי בחדר כושר לצילום - במהלכו נעמיק בנושא צילום נוף אורבני

אז מה הקטע עם צילום נוף אורבני?


כשאומרים "נוף", רוב הצלמים מדמיינים טבע: הרים, נחלים, אגם עם השתקפות מושלמת, אולי עץ בודד שמתחנן לתמונה. כשאומרים "אורבני", התמונה שקופצת לראש היא בדרך כלל משהו מהעולם של צילום רחוב – אנשים, סיטואציות, שוק, דמות מסתורית בסמטה צרה. אבל נוף אורבני זה לא זה, ולא זה.


זה לא רגע אנושי ברחוב, וזה גם לא טבע שקט ושליו, זה משהו אחר – מרחב חזותי עם אופי ייחודי שהעיר עצמה יוצרת: קווים, צבעים, תאורות, צללים, גבהים, טקסטורות. עולם שלם של קומפוזיציות שמסתתרות בין הבלוקים, הבטון, החלונות, פנסי רחוב וגורדי השחקים.

וזה מרתק בדיוק בגלל שהז'אנר הזה לוקח את מרחב החיים "הרגיל" של העיר - הכבישים, החלונות, המבנים שהופכים פתאום לחומר גלם חזותי מרשים. ומהר מאוד מגלים – שלצלם עיר יכול להיות לא פחות מרהיב מלרדוף אחרי שקיעה במדבר.


צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
תל אביב השוקקת בשחור ולבן
אז מה בדיוק ההבדל מצילום רחוב?

צילום רחוב במובן הקלאסי מחפש את האנשים – את המצבים, את הבעת הפנים, את הדינאמיקה האנושית.

צילום נוף אורבני לא תלוי בזה – הוא יכול לקרות גם כשהרחוב ריק לגמרי, העיר עצמה היא הנושא: קו הרקיע, מרקמי שורות הבניינים, הקווים הגיאומטרים, המרחב הבנוי.


נוף אורבני – לא רחוב, לא טבע, אבל כן סוג של אומנות


אפשר לקרוא לצילום נוף אורבני מין יצור-כלאיים מוצלח. חצי צילום נוף, חצי צילום אדריכלי, ובאופן מפתיע עם הרבה מקום לפרשנות אישית. מצד אחד – הקומפוזיציה המדויקת, הפריימים הרחבים והעבודה עם אור טבעי שמוכרת לנו מצילום נוף קלאסי. מצד שני – אלמנטים מהעולם האדריכלי, כמו קווים חדים, זוויות, צבעים תעשייתיים - שנותנים ניגוד חזק לצילום הנוף הקלאסי.

האלמנט האומנותי בא לידי ביטוי ביכולת של הצלם לקחת פריים יחסית סטטי ולהצליח להעביר איזשהי תחושה ורגש רק ע"י שימוש באור וצל, קווים ואשליות עומק וללא אלמנט אנושי מרכזי.


צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
בודפשט בלילה: קווים, זוויות, תאורה ואדריכלות מתאחדים לתמונת נוף עירוני דינאמי



יוצאים לצלם במרחב האורבני - אבל מה עושים לפני ששולפים את המצלמה?


כמו בכל סגנון צילום, יש כמה דברים שצריך לחשוב עליהם מראש, עוד לפני שלחצנו על הקליק הראשון.


  1. מה אופי המקום שאותו נרצה לצלם


    לכל מרחב אורבני יש אופי ייחודי שנרצה לתפוס את התמצית שלו בפריים. זה יכול להיות מרחב של גורדי שחקים עם אופי עתידני ואולי מנוכר. אולי זה אזור של "סלאמס", ונרצה לתפוס אווירת דכדוך, צפיפות או עוני. "עיר ללא הפסקה" אותה נרצה להציג באור חיוני ושוקק. מרחב אורבני יותר פסטורלי - ונרצה להעביר תחושת שלווה (חשבו על צילומים בסגנון האי סנטוריני ביוון).


    נקפיד לחשוב על אופי המקום בהחלטות כמו מתי לצלם, איפה להתמקדם, באיזה אור וטכניקות לצלם.


  1. מתי הזמן הכי טוב לצלם את העיר - בהמשך ישיר לשאלה הקודמת, ההבנה של אופי המרחב תעזור לנו לבחור את השעה הנכונה לצאת לצלם.


    נתחיל מתזמון במובן הרחב יותר: באיזה עונות לצלם?

    התשובה היא כמובן - בכל העונות - אבל עם הבנה ייחודית על השינוי באופי של העיר עם כל עונה. למשל עיר אפרורית ובנאלית בקיץ יכולה להפוך ל-winter wonderland בחורף לאחר שתתכסה במעטה שלג לבן.


    באשר לתזמון השעה ביום, גם כאן אין תשובה אחת נכונה אבל אפשר למנות כמה כללי אצבע:

    • השעה הכחולה (מייד אחרי השקיעה/לפני הזריחה) - אנחנו נהנים מצמצום הטווח הדינאמי בין התאורה הטבעית לאורות העיר שנדלקים, ובנוסף מתקבל לרוב שילוב צבעים הרמוני של כחול/צהוב שמחמיא מאוד לפריים וגורם לעיר להיראות "נוצצת" וקסומה. זה הזמן האידיאלי לרוב תמונות הנוף האורבני ובמיוחד לצילום קו רקיע ושילוב אורות העיר.

    • שעת הזהב (מייד לפני השקיעה/אחרי זריחה) - תאורה בזווית נמוכה שיוצרת אור רך וצללים ארוכים בין הבניינים. האווירה המתקבלת יותר נוגה, חמה רומנטית שמתאימה למרחבים יותר פסטורלים ואינטימיים, או לחילופין לתת ניגוד מעניין לתפאורה של מבני בטון וזכוכית קרים.

    • במהלך היום, כשהשמש גבוהה - תאורה קשה שמייצרת צללים חדים וטווח דינמי גדול מאוד, ואין שום סיבה שלא נשתמש בה לטובתנו! תמונות יותר מחוספסות, פרטים קטנים ופריימים בשחור לבן יכולים להרוויח מתאורת אמצע יום.

    • במזג אויר מעונן/אביך/ערפילי - זמן מעולה לצאת ולצלם את העיר, במיוחד אם רוצים לייצר אווירה נינוחה, שלווה וללא קונטרסט משמעותי. ערפילים משמעותיים יכולים לעזור ליצור תחושת מסתורין חלומית - זמן מוצלח במיוחד לצלם ערים באופי שונה לחלוטין ממה שהן "ביום-יום".

    • בחושך או בלילה - זמן מעולה לנצל תאורה סביבתית שלא מוצאים בטבע: אור ניאון, שלטי חוצות, בניינים או מונומנטים מוארים שיוצרים מרקם ייחודי ומגרש משחקים של אור צל.


    צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
    פראג בשעה הכחולה שלפני הזריחה
    צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
    פראג - אותו מיקום, מייד לאחר זריחת השמש. תמונה להמחשת חשיבות התזמון והתאמה של זמן הצילום לאווירה של המקום

    שיקולים נוספים בתזמון - אנשים: העיר היא מרחב אנושי, משמע מכילה בני אדם, וזה יכול לבוא לטובתנו, או שלא - תלוי מה רוצים לצלם.

    • אם נרצה לתפוס תנועה ערה בכבישים (למשל מריחת פנסי מכוניות בחשיפה ארוכה) לא נוכל לצאת לצלם בזמן שאין רכבים בכביש, אבל גם לא מומלץ להגיע בשעות הפקקים כשהרכבים עומדים ופיזית אין תנועה שתייצר את המריחה.

    • אם נרצה לצלם פריים אדריכלי נקי, כנראה שנבחר להגיע בשעות הבוקר המוקדמות לפני שהעיר מתעוררת ומתחילה תנועה ערה של אנשים.

    • והפוך, אם נרצה לצלם סצנה עירונית שוקקת וסוערת - ה-rush hour הוא הזמן הנכון לצלם.


  1. איפה מצלמים - בחירת מיקום הצילום יקבע את נקודת המבט והפרספקטיבה הצילומית.


    זו יכולה להיות פרספקטיבה רחבה ופתוחה עם המון פרטים, צילום מגובה העיניים, מלמטה או ממעוף הציפור, או אולי צילום מהודק וצפוף עם עדשת טלה פוטו שמתמקדת דווקא בפרטים האדריכליים הקטנים או מייצרת תחושה אבסטרקטית.

    בצילום נוף עירוני לרוב נבחר במיקום שנותן לנו מידה של מרחק וגובה שתאפשר לנו לתפוס את הנוף כולו ולשמור על הגיאומטריה והאסתטיקה של המרחב העירוני - למשל צילום קו רקיע מגבעה מחוץ לעיר או צילום שדרת בתים מקצה הרחוב.


    זה לא אומר שאין נקודות מבט אחרות, להיפך - פרספקטיבות לא שגרתיות כמו צילום מרחפן או צילום נמוך כלפי מעלה מגובה שלרגלי גורד שחקים, יספקו לנו תמונות ייחודיות ומרתקות שיפתיעו את הצופה.

    נקודה מעניינת כשחושבים על פרספקטיבה בצילום נוף - צלמים אוהבים לצלם בגובה העיניים - אבל מה זה אומר בצילום נוף - זה צילום מגובה העיניים של אדם ממוצע או אולי צילום "בגובה העיניים" של בניין שהוא האובייקט הראשי בתמונה?

    בבחירת המיקום (וגם העדשה, בהמשך) אנחנו קובעים את הפרספקטיבה שהיא משמעותית על תחושת הצופה בתמונה וקובעים האם נרצה ליצור תחושות כמו הקטנה של האדם מול מבנים מרשימים, ריחוק או קרבה לנוף, הרגשה שאנחנו בתוך הסצנה או צופים מרחוק וכו'.


להרחבה בנושא מוזמנים להיכנס למאמר שלנו שמדבר על פרפקטיבה בצילום - למאמר.
צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
גגות וינה בשעה הכחולה - זווית שניתן להשיג רק כשמתמקמים על גג גבוה


10 פוטו טיפים וטכניקות בצילום נוף אורבני


פוטו טיפ 1 - קצת על הגדרות וחשיפה


צמצם - כמו בצילום נוף, לרוב נשתמש בצמצם סגור (f/8-16) כדי להשיג עומק שדה רחב ולתפוס פרטים חדים וממוקדים של כל העיר.


מהירות התריס - ככל שנרצה תמונה חדה יותר, בצילום מהיד נשתמש בתריס מהיר יותר בצילום מהיד (1/250 למשל, כתלות באורך המוקד). על חצובה ניתן לעבוד גם במהירויות תריס איטיות יותר מבלי לפגוע בחדות. בצילומי לילה, שעה כחולה או שבילי אור ואפקטים מיוחדים ידרשו תריס איטי יותר (1/10 למשל למריחות קלות ועד 30 שניות למריחות תנועה משמעותיות יותר). במהירויות נמוכות נקפיד להשתמש בחצובה שתייצב את המצלמה ותמנע טשטוש מיותר.


איזו ISO - נקבע אותו אחרון ונשאף ל-ISO נמוך ככל האפשר, בתנאי שהתמונה נשארת חשופה היטב.


פוקוס - תמונות נוף אורבני לרוב כוללות סצנות רחבות ורחוקות שאינן דינאמיות (בניגוד לצילום ציפורים למשל), לכן נקבע פוקוס יחיד על אובייקט מרכזי בסצנה או באינסוף, כך נוכל לשמור על חדות בכל התמונה.


צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
הגשרים של פראג הקסומה בשעה הכחולה

פוטו טיפ 2 - צילום בשעה הכחולה


בעיני זו השעה הכי יפה לצלם נוף עירוני, ובייחוד קו vרקיע. השמש שקעה, השמיים מקבלים גוונים של כחול וסגול עמוקים, ועם קצת מזל ותכנון - העננים מעל העיר יצבעו בצבעי שקיעה שיתנו רקע מרהיב לכל הסצנה.

כאמור, זה גם הזמן שבו העיר מתחילה להידלק, ואפשר להשתמש בצבעי אורות הרחוב והבתים ותנועת המכוניות לצילום פריימים קסומים ומנצנצים.


בצילום בשעה הכחולה התאורה פחותה ולכן נרצה להאט את מהירות התריס ולהשתמש בחצובה כדי להשיג חשיפה מאוזנת. בנוסף, ניתן להשתמש בטכניקת HDR ולשלב כמה חשיפות של אותה הסצנה כדי להוציא את מירב הפרטים גם באזורים הכהים וגם במוארים.


להרחבה על טכניקת HDR - קראו כאן.

פוטו טיפ 3 - צילום נוף עירוני בלילה


  1. מכוניות מציירות באור

    אחד הדברים הכי כיפיים בצילום נוף עירוני זה צילום מכוניות זורמות בלילה. מריחות האור שנשארות מתנועת הרכבים מייצרות שבילי אור, מרקמים וצורות שלא רואים בעין ונותנות מראה שונה לגמרי למרחב העירוני. פריים עם מריחת אור רכבים מייצר תחושה של דינאמיות ואקשן, מחייה את העיר במיוחד בצילום לילה.


    איך עושים את זה: בחרו מקום עם תנועת רכבים צפויה וזורמת (למשל צומת מרומזר, תחנת אוטובוס, כביש מהיר).

    צלמו על חצובה, במשך זמן ארוך יחסית (1-2 שניות זה מקום טוב להתחיל, אבל יש להתאים את התריס למהירות התנועה שלפנינו ולאורך השבילים הרצוי).

    מומלץ לחבר שלט חיצוני למצלמה ולבצע צילום ברצף (3-5 פריימים רצופים כל פעם) כדי לתפוס שלבים שונים של התנועה שיתנו מריחות שונות.


    טיפ בונוס: שבילי אור יכולים לשמש בקומפוזיציה כקווים מובילים שאינם קיימים במציאות. כדי שנוכל לעשות זאת, יש לתרגל התבוננות והיכרות עם דפוסי התנועה שלפנינו ואופי השבילים שהיא יוצרת. מומלץ להתבונן בתנועת הרכבים למשך כמה דקות לפני שמתחילים צילום ולנסות להבין איך רצועות האור ישתלבו בקומפוזיציה שלנו.

  2. פנסי רחוב וכוכבי אור

    אורות רחוב, פנסים, שלטים מוארים - כל אלו יוצרים תמונה שלא נוכל למצוא באמצע היום ומאפשרים לנו להציג פן שונה של העיר אחרי רדת החשכה. פנסי הרחוב עוזרים לנו להאיר חלקים בפריים או להשתמש בצללים מיוחדים שנוצרים בסצנה. נוכל לשלב פנסי רחוב בסצנה ובמיוחד מחמיא לפריים שימוש בטכניקת כוכב האור - אפקט שנוצר אם מצלמים בצמצם סגור (f/16 או יותר).

    צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
    שבילי מכוניות וכוכבי אור בבודפשט המקסימה
  3. אפקטים מיוחדים ומשחקי אור


    זה תחום קצת יותר נישתי ולעיתים מעט "גימיקי", אבל באמצעות טכניקות מתקדמות של ציור באור נוכל לייצר פריימים סוריאליסטים ולא שגרתיים ולהראות את העיר באור שונה לחלוטין - מילולית. זה נושא למאמר בפני עצמו, אבל בינתיים מומלץ לקרוא על טכניקות כמו ICM, חשיפות כפולות ומשיכת זום באמצעותן נוכל להפיק תמונות דינאמיות ומפתיעות.

גורד שחקים בתל אביב בטכניקת משיכת זום. צילום: ויקטור זיסלין
גורד שחקים בתל אביב בטכניקת משיכת זום. צילום: ויקטור זיסלין

פוטו טיפ 4 - צילום מגובה


צילום נוף אורבני מאתגר אותנו לצלם את העיר לא מהזווית הרגילה. זה אומר לטפס לגבעות, גגות, מרפסות ואם אפשר אפילו למצוא איזה גורד שחקים שמביא אותנו "לגובה העיניים" של קו הרקיע.

האדם הרגיל יראה את העיר מגובה 1.70 מ' (בממוצע). טיפוס לגובה או צילום ברחפן יאפשר צילום מנקודת מבט חדשה ורעננה על העיר - המבנים הם במרכז הבמה בעוד שהאנשים מצטמצמים לנקודות.


צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
בודפשט באור שקיעה: צולם מנקודת גובה על גבעה סמוכה בשולי העיר

פוטו טיפ 5 - עדשות בצילום נוף עירוני


לא כל עדשה מתאימה לכל סצנה, והעדשה היא כלי שקובע את הפרספקטיבה.


  • עדשה רחבה (למשל 15-35mm) - אידיאלית לצילום של נופים עירוניים פתוחים – רחובות, כיכרות, קווים ארוכים. היא תעזור לכם להכניס יותר פרטים לפריים ולהציג את המציאות בצורה תלת ממדית. חשוב לזכור שעדשה רחבה מעוותת את הפרספקטיבה וגורמת לאובייקטים קרובים להראות מאוד גדולים, ולאובייקטים רחוקים להיראות קטנים, תכונה שנוכל לנצל לטובתנו.

  • עדשה טלה (למשל 70-200) - אם אתם רוצים לייצר תחושת קרבה של העיר לצופה או להתמקד בפרטים רחוקים, עדשת טלה היא הבחירה הנכונה. בעדשת טלה נוכל להשתמש לצילום אינטימי של פרטים, לצילום טקסטורות ואסטקרקט, וכן לדחיסה והשוואת גודל של אובייקטים רחוקים וקרובים - לדוגמה צילום שבו השמש נראית ענקית על רקע גורדי שחקים.


צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
מילאנו בעדשה רחבה
צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
גורדי שחקים בתל אביב בעדשת טלה-פוטו

פוטו טיפ 6 - גאומטריה בשירות הקומפוזיציה


העיר מלאה באלמנטים גאומטרים ושלל צורות: חומות וגדרות, חלונות, כבישים, בניינים. כל אלו קווים גאומטרים שיכולים לעזור לנו ליצור סדר בפריים וקומפוזיציות חזקות עם קווים מוליכים, צורות הרמוניות (משולשים, s-curve, C-curve) שיתכתבו עם האופי של העיר. חפשו את הקווים האלו כדי ליצור תמונה אורבנית חזקה ומסודרת.

צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
עב"מים בנמל תל אביב. צילום: ויקטור זיסלין

פוטו טיפ 7 - השתקפויות


העיר מלאה בזכוכית, שלוליות מים, מכוניות מבריקות, חלונות ראווה – אלו יכולים לעזור להפיק תמונות מעבר לצילומים ה"בנאלים" ולהיות אמצעי נהדר לשינוי נקודת מבט על העיר מבלי להרגיש חובה להכניס דמויות מרכזיות לפריים.


איך עושים את זה: על מנת לצלם השתקפויות נצטרך לחפש את הזווית המדוייקת שבה תמונת המראה מופיעה במשטח המשתקף - זה אומר לעיתים לרדת נמוך לגובה שלולית כדי לצלם במקביל לקו המים או להיצמד לחלון רכב ברחוב. לרוב נעדיף לצלם השתקפויות מסוג זה בעדשה רחבה שתאפשר לנו להכניס הרבה פרטים בהשתקפות. בנוסף, חשוב במיוחד לשים לב לקומפוזיציה והמסגור שההשתקפות יוצרת: לפעמים נוכל להשתמש בהיקף השלולית או באלמנט שבסביבתה כדי להוסיף נדבך מורכבות לפריים, ולפעמים נרצה לבטל לחלוטין את הסביבה וליצור השתקפות סימטרית נקייה.

צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
השתקפות העיר תל אביב המוארת בשעה הכחולה

פוטו טיפ 8 - פרטים קטנים על רקע גדול


שילוב פרטים קטנים בקדמת פריים רחב עם אלמנטים גדולים רחוקים יכול להקפיץ את התמונה משמעותית ולתת עוד משמעות ואווירה לצילום נוף אורבני. נוכל להשיג זאת בצילום ממרחק קרוב של אלמנט קטן יחסית (למשל כיתוב על פתח ביוב, גלגל אופניים) על רקע בניינים גבוהים במרחק.


צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
מגדל השעון והכיכר המרכזית בפראג עם עדשה רחבה: שילוב מסגור ע"י דלת עתיקה והדגשת הפרטים שלה ליצירת אוירה של כניסה למקום מתקופת ימי הביניים

פוטו טיפ 9 - מרקמים, טקסטורות ואבסטרקט


כאמור, תמונות רחבות הן לא הדבר היחיד שאפשר לעשות בצילום נוף אורבני - אופי העיר כולל גם את המרקמים הייחודיים והפרטים הקטנים. אזור של מבנים צפופים, אדריכלות יוצאת דופן של בניין, חלונות, מרפסות - כל אלו טקסטורות שנוכל לרתום לקומפוזיציה שממלאת הפריים ומכניסה את הצופה עמוק לתוכו. חפשו דפוסים חוזרים של החלונות וקווים האדריכליים ונסו להוציא את הפריים מהקשרו ולספר סיפור אבסטרקטי ואומנותי יותר של המקום.


תמונות כאלו מומלץ לצלם באורך מוקד ארוך יחסית (עדשת טלה כפי שהוזכר קודם), והן לרוב עובדות מעולה בשחור-לבן.

צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
עזריאלי תל אביב: צילום פרטים אינטימים וטקסטורות בעדשת טלה-פוטו

פוטו טיפ 10 - ניגודים מעניינים בסביבה אורבנית


בכל עיר נוכל למצוא ניגודים מעניינים שמספרים את הסיפור של העיר – בטון מול טבע, אבן מול עץ, חדש ונוצץ מול ישן ומוזנח. חפשו את הניגודים האלו בעיר, שחקו איתם ורתמו אותם ליצירת קומפוזיציה מעניינת: עצים בקדמת הפריים מול גורדי שחקים מאחור, רחוב שבצידו האחד בניינים חדישים - ובצד השני קירות גרפיטי וכן הלאה.

צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
ניגודים בבודפשט: טבע מול מבנה
צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
ניגודים בפריז: חדש מול ישן
צילום נוף אורבני עירוני - פוטוטיפס - סדנאות צילום, טיולי צילום, חדר כושר לצילום
ניגודים בפריז: צפיפות ועומס פרטים מול נהר רגוע ופסטורלי

לסיום, קצת אתיקה – איך מציגים את העיר?


צילום נוף אורבני לא עוסק רק בלהוציא תמונה יפה – זה גם איך אתם בוחרים להציג את העיר.


העיר יכולה להיראות קרה ומנוכרת – כל הבניינים האפורים, האנשים הממהרים, הקווים הקשים.

או שהיא יכולה להיות צבעונית ותוססת – חיה, מוארת, עם כל הדינמיקה שבה.


במאמר זה הצגתי מגוון טיפים ואפשרויות שמהווים את ארגז הכלים שעומד ברשותכם בדיוק לצורך זה - הבחירה איך להציג את העיר.


הבחירה הזו בתמונה, בגוון, בזווית – היא לא רק טכניקה. היא גם עמדה. תחשבו איזה סיפור אתם רוצים לספר, ואיך מרחב החיים שאתם מציגים מעורר רגשות אצל הצופה.



אם אהבתם את המאמר - אשמח שתשתפו אותו עם חבריכם לצילום :)


אם הבנתם שצילום נוף עירוני הוא הרבה יותר מצילום בניינים יפים בשקיעה ותרצו להעמיק עוד בנושא - מוזמנים להצטרף לחדר כושר לצילום - חודש יולי יוקדש בדיוק לזה.


תודה שקראתם, נתראה במאמרים הבאים!

שרית



1 Comment


Israel Nur
Israel Nur
לפני 7 ימים

כתבה מקיפה את כל הנושאים של צילום אורבני, קראתי מספר פעמים כדי ללמוד לעומק. והאמת יש מספר שכבות של לימוד של הנושא

Like
bottom of page